A BMW győzött a Zöld Pokolban
A teljesítmény láthatóan nem minden: a Volkswagen lenyomta a Lexust, az Astra pedig az Aston Martinokat. A magyarok kategóriájuk éléről estek ki.
A legendás hosszú Nürburgring ismét divatba jött az elmúlt években. A valaha volt leghosszabb F1-es versenypályára ma már nem csak prototípusokat tesztelni mennek az autógyártók, de versenyezni is. Az idei ADAC 24 óráson gyári autókat indított az Audi, a BMW, a Porsche, a Lexus, a Volkswagen, a Peugeot és az Opel is, de akadtak, akik inkább buliból indultak, III-as Golffal, bő tízéves 3-as kupéval vagy majdnem utcai Ford Mondeóval.
Az abszolút élmezőnyben persze hardcore sportkocsik végeztek, bár a győztes M3 GT2-vel csak a második Ferrari F430-as tudott egy körben maradni, a harmadik helyezett Audi R8 LMS már egy kör lemaradással végzett. Hátrébb azért akadt néhány érdekesség: a VW Scirocco GT24-CNG a közel dupla olyan erős Lexus LF-A előtt végzett három hellyel, sőt, a Porsche 911-es hibrid változatát is megelőzte, az Opel Astra OPC-k pedig köröket vertek a leggyorsabb Aston Martin V8 Vantage-ra.
A magyar BMW-csapat az idén kénytelen volt feladni a versenyt a 120d meghibásodása miatt: a hűtőrendszer adta meg magát. A műszaki problémák felbukkanása előtt a csapat a dízel kategória élén állt.