Ahogy az elődökből, a 458 Italiából is elkészítik a gyáriak a kompromisszummentes, pályára szánt változatot – már majdnem kész is van.
A fotók a római Vallelunga versenypálya mellett készültek egy garázsban, méghozzá a 458 Italia Challenge egyik gyári prototípusáról. Az autón láthatóan számtalan változtatást végeztek, hogy alkalmassá váljon a pályaversenyzésre: a hatalmas, ultarkönnyű felniket elöl teljesen kitöltik a féktárcsák, az oldalablakokat műanyagra cserélték, bukócsövet szereltek az ülések köré és néhány karbonszálas idommal csökkentették az autó alatt áramló levegő mennyiségét.
Nem is kérdéses, hogy a Ferrari legalább ugyanolyan sikeres versenykarriert szeretne befuttatni a 458-assal, mint az elődjeivel, de még sok finomításra és tesztelésre lesz szükség, mire az új középmotoros ugyanolyan kiforrottá válik, mint az F430-as. A munkát láthatóan már elkezdték, és az az érzésünk, az első eredményekkel már a következő versenyszezon előtt szembesülhetünk.