A GM háttere nélkül sem estek kétségbe a svédek: saját fejlesztésű, takarékos padlólemezt fejlesztenek a 9-3-as utódja számára.

A Phoenix terv a Saab motorgurujának agyszüleménye: Kjell Bergström, aki a gyár feltámasztása kedvéért két évvel elhalasztotta a visszavonulását, elismert motorfejlesztő szakember. Dolgozott a GM-Fiat Powertrain és a Volvo alkalmazásában is, mielőtt visszatért a Saabhoz még 2003-ban, most pedig egy korszerű, mégis költséghatékony platform kifejlesztésére vállalkozott a svéd gyártó jövőbeli modelljei számára.
A lényeg egyszerű: minél több kész elemet próbálnak felhasználni azok közül, amelyeket beszállítók készítenek, akár más cégek prémiummodelljei számára. Így – még azzal együtt is, hogy az elemek felhasználásának jogáért fizetni kell – sokkal egyszerűbbé és olcsóbbá válik a fejlesztés, mintha az alkatrészeket házon belül kellene kifejleszteni.
Olyan apróságoktól, mint a kilincsek és szellőzőrostélyok, komoly főegységekig, mint a kormánymű vagy fékrendszer, szinte minden lényeges alkatrészt így szereznek majd be a Phoenixhez. A nagy kihívás az lesz, hogy a különböző forrásokból származó elemeket mégis működő egésszé fejlesszék.
Jelentős részben a 9-5-ösben használt GM Epsilon II alkatrészekre alapoznak: az első és részben a hátsó futómű, valamint az összkerékhajtás is ebből érkezik, viszont például korszerű motorokat attól a beszállítótól vesznek, akitől tudnak. Az Opel mellett felmerült a BMW, pontosabban a Mini és a Fiat neve is, mint lehetséges forrás, de nem kizárt, hogy a következő két év során jobb motorszállító partnert is talál a Saab.
Ez a megközelítés merőben új a Saab mérnökei számára, a GM-korszakban ugyanis arról lettek hírhedtek a vállalatcsoporton belül, hogy még a szabvány alkatrészeket is módosították annyira, hogy az elvben azonos platformra épülő Opel Vectrát nem lehetett a Saab 9-3-as gyártósorán előállítani. Ugyanakkor a svédek számára ez az egyetlen járható út: komoly fejlesztési partner és végtelen anyagi források nélkül csak a beszállítók alkatrészraktáraira számíthatnak.
A Saab az új tulajdonos, a Spyker vezetésével megpróbál saját lábára állni, és bár önálló vállalatnak még mindig nem elég nagy, néhány évig biztosan kihúzza, sőt, arra is van esély a 9-5-ös, a 9-4X és a 2012-re ígért 9-3-as utód révén, hogy némi nyereséget termeljen. A hosszú távú túlélésük azonban attól függ, hogy találnak-e egy tőkeerős, lehetőleg szintén autógyártással foglalkozó céget, amely fantáziát lát a svéd prémiummárkában és hajlandó a további fejlesztésekbe invesztálni.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
