E60 kódra hallgatott a 2005 és 2010 között gyártott M5-ös BMW, amiről általában szuperlatívuszokban szokás beszélni. Nem csak menetteljesítményeiben, eladási számokban is a legek M5-öse: 20 548 darab készült belőle, amivel túlszárnyalta minden elődjét.
Futóműve, váltója előtt rendre leborultak az újságírók 2005-ben, de a motorja volt az, amitől a lélegzete is elállt mindenkinek. Az akkoriban komoly Forma 1-es karriert építgető BMW valós párhuzamot akart vonni a versenysorozat és az utcai autói között, ezért olyan V10-es motort építhetett az M GmbH, amely nem egy szolídabb közúti igásló tuningolt változata, hanem teljesen önálló fejlesztés. Meg is lett az eredménye: 507 lóerő, 8250-es maximális fordulatszám, 520 Nm, turbó nélkül. Négyszer egymás után nyerte meg az év legjobb 4 liter feletti motorja díjat.
Az utódra nem kell sokat várnunk, az F10-esből készült M5-ös bemutatója a közeljövőben esedékes. De a V10-estől el kell búcsúznunk - a második turbó-tavasz fuvallata valószínűleg örökre eltűnteti a bajor motortervezők asztaláról. Nyilván nem lesz gyengébb a dupla turbós V8-as, 560 lóerőt mondanak rá, de bizonyára sokaknak hiányozni fog a nagy fordulatszámú szívómotor, ami eddig minden M-es BMW ékköve volt.