Olasz gépekkel folytatódik az IndyCar
A versenyautó-gyártás mikroszoftja, a Dallara szállíthat autókat minden csapatnak. Így olcsóbb lesz elindulni a versenyeken, legalábbis a szervezők szerint, és kiegyenlítődhetnek az esélyek.
Az együléses autók versenyei Észak-Amerikában sokat vesztettek a népszerűségükből az elmúlt másfél évtizedben. A két csúcssorozatból az egyik, a CART meg is szűnt néhány éve, az IndyCar pedig folyamatosan veszít nézettségéből. Így lassan elmaradoztak a szponzorok és csökkentek a közvetítési díjak, ezért a sorozat jövője került veszélybe. A fénykorban négy-ötféle karosszériát és ugyanennyi motort használtak a csapatok, így annak ellenére is sokféle versenygép futott, hogy a szabályok értelmében az összes alkatrész összevásárolható. Néhány éve azonban már csak egy motorszállító és két-három karosszériagyártó maradt. Ez utóbbiak azonban sokat költöttek a fejlesztésre, ami magasan tartotta az áraikat – ezért döntöttek úgy a szervezők, hogy egységesítik az autókat is.
Összesen öt cég jelentkezett a giga-megrendelésre – végül is több tucat autó leszállításáról volt szó évente –, és a tervek közt akadt néhány igazán formabontó is – például a DeltaWing repülő formájú autója. A győztes azonban a Dallara lett, az is nyilvánvaló, hogy miért. Az olasz cég hatalmas gyártókapacitással rendelkezik, hiszen tucatnyi versenysorozatot lát el autókkal. Formula–3-as autót már az 1990-es évek eleje óta nem gyárt más, de ők szállítanak a World Series by Renault, a GP2 és több amerikai sorozat számára is. Ez évente sok száz versenygép, ami ebben a műfajban olyan dominanciát jelent, akár a Toyota sokmilliós termelése a személyautók között. Így az olaszoknál adott a felkészült tervezőgárda, a megfelelő műszaki tapasztalat és a versenyautó-tömeggyártáshoz szükséges kapacitás.
Állítólag az új, szabványos versenyautó 40%-kal lesz olcsóbb, mint az aktuálisak, de emellett könnyebb, merevebb és biztonságosabb is. Gondolhatnánk, hogy túl egyformák lesznek az IndyCar versenyautók – bár eddig is inkább a szponzorfeliratok határozták meg a megjelenésüket –, de ettől nem kell tartani. Az új szabályok megengedik, hogy az autók burkolatát mindenki maga módosítsa a megadott keretek között, azaz a légterelő elemek biztosan eltérőek lesznek.
Egyelőre nehéz volna megjósolni, hogy az egyenversenygépek segítenek-e izgalmasabbá tenni a versenyeket és visszaszerezni a rajongókat, de legalább esélyt ad rá, hogy a jobb sorsra érdemes sorozat kitörjön a megszűnés felé vezető spirálból, amelyben most vergődik.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
