Opel: öngól az élettartam-garancia?
Németországban komoly felzúdulást keltett az Opel legújabb reklámkampánya, amelyben élettartam-garanciát ígérnek minden újonnan vásárolt autóhoz. Egyre többször hangzik el a megtévesztés szó, és az sem lehetetlen, hogy Rüsselsheimben végül megbánják a nagyvonalú felajánlást.
A németek rendszerető, precíz emberek hírében állnak, és ezt a sztereotípiát támasztja alá az Opel élettartam-garanciás hirdetéseinek fogadtatása is. Másutt talán annak örülnének a vásárlók, hogy két év után nem vész el automatikusan a garancia, viszont Németországban azon háborognak sokan, hogy a korlátlanság nem teljes körű – 160 000 kilométer megtételével a garancia is lejár. Az egyik helyi versenyhivatal már fel is szólította a céget, hogy hagyjon fel a megtévesztő hirdetések terjesztésével. Ugyanakkor az Opel egyelőre kivár: azt mondják, a vásárlóik igen jól reagáltak a garancia kiterjesztésére, épp ezért nem szakítják félbe a reklámkampányt, csak ha erre jogi úton kötelezik őket.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy hová jut az ügy – mindenesetre az időkorlát-mentes garancia hiába hangzik elég nagyvonalú ajánlatnak, még kilométer-korlátozással együtt is, elképzelhető, hogy többet árt majd az Opelnek, mint használ.