Vortax: szupersportkocsi BMW-ből
Az ötliteres V10-es és az 1300 kilós tömeg alapján félelmetes dinamikára számíthatunk, bár még kérdés, hogy az új márka, a Rossin-Bertin képes lesz-e megvetni a lábát hazájában, Brazíliában.
Ha csak a paramétereket nézzük, a Vortax akármelyik brit, német vagy olasz sportkocsiépítő manufaktúrából származhatna. Alumíniumprofilokból összeállított karosszériájával és BMW M5-ösből származó mechanikájával kifejezetten komoly gép benyomását kelti. Az alapkivitel, amelybe 570 lóerőig hergelt motor kerül, 3,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ig, a végsebessége pedig 330 km/h, de terveznek egy 750 lovas kivitelt is 372 km/h-s csúcssebességgel és 3,6 másodpercen belüli 0–100-as sprintidővel.
Mindez persze majdnem lényegtelen, hiszen számokat írni egy papírra bárki tud, sőt, gyors autót tervezni és építeni is sok ezren képesek világszerte – az igazi nagy feladat az, hogy a sportkocsit el tudják adni. Ehhez egyrészt nem árt, ha minden megoldás hibátlan rajta – az összes alkatrész jól össze van hangolva, minden illesztés tökéletes, minden anyag igényes –, másrészt az eladási tervek összhangban állnak a vételárral. A tökéletességi szint csak sejthető – bár egy új cég is készíthet elsőre tökéletes gépet, ha ez a verzió nem is valószínű –, de az ár már most túlzásnak tűnik: egy-egy autót 700 ezer reálért, azaz átszámítva 80 millió forintért kínálnak, hasonló áron, mint a nagyobb Ferrarikat és csúcs Porschékat. Ennek fényében igen jó autónak kell lennie a Vortaxnak, ha a tervekben szereplő évi 500 példányt el akarják adni belőle.
A készítők persze optimisták: azt mondják, 2011-re elkészül a kupé, és rá egy évre a roadstert is gyártani kezdik. Valójában egy dolog teheti sikeressé a névtelen sportkocsit, a brazil lokálpatriotizmus. Ha minden kávé- és dohánymilliárdos ilyennel furikázik majd, akkor akár sikertörténetet is írhat a kis brazil vállalkozás.