Egy turbófeltöltő még az erőtlen hibriddel is csodákat művel, igaz, itt a pici villanymotor már tényleg csak dísz, a fogyasztás pedig aligha szempont.
A Honda mostanában hanyagolja a valóban sportos modelleket, de egyes autóikban még mindig ott a végtelennek tűnő tuningpotenciál. Meglepő módon a CR-Z is ilyennek tűnik, pedig a hibrid kupé gyári állapotban inkább csak látványnak érdekes, igazán gyorsan nem lehet vele közlekedni. A japán gyártó amerikai részlegének sportosztálya, a Honda Performance Developement azonban megmutatta, hogy a CRX szelleme megidézhető a CR-Z-vel. Az alaphelyzetben 112 lóerős, 1,5 literes benzinmotorból turbófeltöltéssel vagy 185 lóerőt hoztak ki, így a hibrid hajtáslánc durván 200 lóerő maximális összteljesítményt adhat le. Emellett persze könnyítettek a karosszérián, sportfutóművet, önzáró differenciált és hatásosabb fékrendszert kapott az autó, illetve látványos szárnyat hátra és hatalmas hűtőnyílásokat előre.
A Hybrid R jelzésű, vörös HPD prototípus így dögös és valóban gyors utcai autónak ígérkezik, de a készítők nem elégedtek meg annyival, hogy megmutassák a SEMA Show közönségének a CR-Z lehetőségeit. Készítettek egy másik autót is ugyanezekkel az átalakításokkal meg persze kagylóülésekkel és bukócsövezéssel, amelyet egyszerűen Racernek hívnak, és el is indítanak majd a decemberi 25 Hours of Thunderhill versenyen, amely elsősorban a megbízhatóság próbájának számít. Ezzel pedig igazolhatják, hogy a CR-Z turbóval is ugyanolyan jól bírja a gyűrődést, mint szívómotorral.
A sorozatgyártás lehetőségéről még nem esett szó, de azon sem lepődnénk meg, ha a Honda amerikai részlege saját hatáskörben próbálná legalább minimális mértékben pótolni az elveszített S2000-est, NSX-et és Integrát. Egy 200 lóerős CR-Z pedig biztosan megfelelne erre a célra.