Bowler EXR: ez az igazi sport-terepjáró
A BMW X6 M és a Porsche Cayenne Turbo elhízott kocogónak látszik a Bowler első utcai gépe mellett. A Nemesis EXR ultrakönnyű terep-versenyautó, ami valamilyen véletlen folytán rendszámot is kaphatott.
A Bowler nevét itthon legfeljebb Palik László emlékezetes, 2004-es Dakar-bukása kapcsán ismerhetjük, pedig a brit autóépítő több figyelmet érdemelne. Valószínűleg itt készülnek a legjobb Land Rover technikára alapuló tereprali-versenyautók a világon – a Nemesis például a Range Rover Sport hajtásrendszerét örökölte, és a karosszéria formája is emlékeztet a luxusterepjáróéra, de a burkolat teljes egészében műanyagból készült, a vázszerkezet pedig könnyű acélcső-háló. Ez a gép azonban csak versenycélokra készült – egészen mostanáig.
Az EXR változat azonban utcai használatra is alkalmas, legalábbis a Bowler ezt ígéri. Kétféle változat készül majd, az egyik 3 literes, 291 lóerős V6-os dízelmotorral, a másik pedig 600 lóerős, 5 literes, kompresszoros V8-assal – szemben a versenygépekkel, amelyekbe 4, 4,2 vagy 4,4 literes nyolchengeres szívómotorokat építenek. A belső tér is jóval kényelmesebb az utcai kivitelben, de ennyiben ki is merülnek a különbségek – a kettős keresztlengőkaros első és hátsó futómű, illetve a könnyű és merev karosszéria egy az egyben a dűnejáró Nemesisből származik.
Az első utcai Bowler nyilván nem lesz olcsó – a pontos árát egyelőre nem árulták el, de euróban nyilván hatszámjegyű lesz az összeg – viszont olyasmit nyújt, amit lényegében más nem kínál: brutális teljesítményt és valódi terepjáró képességeket egy csomagban, kulcsrakészen.