KGFB: 40 százalékot spóroltak az okosok
Már megint az internetezők jártak jól: az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás váltási időszakának mérlege szerint egyértelműen azok tudtak spórolni, aki tájékozódtak és használták az erre szakosodott netes kalkulátorokat.
Haraszti Zsolt, a Netrisk.hu vezetője elmondta: „Meghatározó a világháló szerepe és elterjedése. Éppen ezért a budapestiek jártak leginkább jól, ott váltottak a legtöbben. Utánuk következtek a vidéki nagyvárosok lakosai.”Megtudtuk, hogy a biztosítótársaságot cserélők átlagéletkora 35 év volt, de meglepő módon egyik korcsoport sem felülreprezentált – a statisztika a rajtuk keresztül megkötött 250 ezer új szerződésre alapul.
A magyar piac árérzékenynek bizonyult, egyértelműen a kedvező díjak motiválták a váltásokat. Terjednek azonban a kiegészítő biztosítások, egyre több biztosítottnak fontos, hogy ne csak a kár elszenvedőjének jusson a kifizetett összegből. Az okozói kiegészítő biztosítás, a mini casco és az aktív kárrendezői szolgáltatás is egyre népszerűbb.
A MÁV-szindróma megismétlődésétől nem kell tartani, a kártalanítási alap működése miatt bízhatunk a legolcsóbb szolgáltatásokban is. Az érvényben levő előírások alapján nem ismétlődhet meg a fizetésképtelenség – minden társaság a díjbevételének 0,25 százalékát fizeti be negyedévente az alapba. Az igazán gyenge vagy gyanús cégek ki is vonultak a piacról; akik maradtak, valóban képesek ellátni a szerződésben rögzített feladataikat.
A Netrisk kalkulátora több mint ötmillió díjszámítást regisztrált, amelyek közül 4,768 millió kedvezőbb volt az eddiginél. Átlagosan 13200 forintot lehetett megtakarítani, míg a megkötött szerződések alapján 17 ezer forintra jött ki a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások 2011-es átlagdíja. Érthető módon megnőtt az éves szerződés és az egyösszegű befizetések aránya – 52 százaléka a szerződőknek nem óhajt negyedévente újra és újra utalgatni-csekkezgetni.
A kampány típusú kedvezmények sokakat befolyásoltak, de a normál bonus-malus feletti, balesetmentességet értékelő konstrukciók sokak döntését motiválták. 23 százalék körüli részesedéssel piacvezető az Allianz, 20 százalékkal követi őket az K&H. A KÖBE és az Astra 10-10 százalékon osztozik. A többiek 5 százalék alatti részesedéssel vannak jelen a kgfb piacon. Ugyan az Allianz piacvezető, de tőlük is pártoltak el legtöbben – esetükben 20-22 százalék a váltók aránya.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
