A koreai felzárkózási hullám lassan eléri a középkategóriát is – a Sonata utódja könnyen felkavarhatja az állóvizet maga körül.
Ahogy az i10, az i20 és az i30 révén a kisebb kategóriákban már versenyképesnek tűnik a Hyundai Európában. E típusoknál bevált az európai formatervezés – persze az ugrásszerű minőségjavulással és a hihetetlen ütemű műszaki fejlődéssel együtt – így a középkategóriában is erősítenek a koreaiak, az i40 sorozattal. Elsőként érdekes módon a W jelű kombi vázlatait mutatták meg, és ezek alapján kifejezetten karakteres külsejű, és divatos modell van születőben. Valószínű, hogy ez a modell, amelyet Rüsselsheimben terveztek, sokkal eredményesebb lesz, mint az amerikai igényeknek megfelelően kialakított Sonata volt, amely gyakorlatilag ismeretlen jelenség Európa útjain.
A típusról egyelőre annyit tudunk, hogy a rendelkezésre álló legkorszerűbb motorokkal érkezik, azaz 1,6 literes 140 lóerős és 2 literes 177 lóerős benzinmotorral, illetve 1,7 literes 115 lovas és 2 literes 177 lovas dízellel lehet majd kapni, legalábbis eleinte. Később várható egy igazán erős kivitel is, kétliteres turbómotorral. A kombi a hírek szerint már jövő tavasszal bemutatkozik a Genfi Autószalonon, a szedán leleplezésével azonban jövő őszig várnak a koreaiak – alighanem ezzel a trükkel is emlékezetesebbé próbálják tenni a típus premierjét.