Korai volna még temetni a legkisebb Audit, de a kezdeti eladások alapján messze nem tűnik akkora sikernek, mint várták.
Nem kizárt persze, hogy az A1-es későn érő típus, végülis nem olyan látványos, mint a Mini, talán idő kell, mire a vásárlók felmérik az előnyös oldalait a konkurenciához képest. Az a tény azonban, hogy az idei tervekben szereplő 30 ezer példányból 10 ezer várhatóan az Audi nyakán marad, legalábbis aggasztóan hangzik. Különösen annak fényében, hogy a Miniből az A1-es premierje óta 42 ezer példány fogyott. Az Audi korábban azt kommunikálta, hogy növelnie kell a termelést a brüsszeli üzemben, és állítólag már el is készítettek 45 ezer autót, de lehet, hogy ezzel túllőttek a célon, és kénytelenek lesznek visszafogni a gyártást annak érdekében, hogy az A1-esből ne maradjon túl sok autó raktáron.
A Mini sikerét látva több gyártó is próbálkozott már saját prémium-kisauójával lemásolni a receptet, de úgy tűnik, eddig még senki nem tudott olyan számokat elérni, mint a BMW kiskocsi-márkája. Ha most az Audi A1-es is hasonlóan mérsékelt fogadtatásra talál, mint az Alfa MiTo vagy a Smart ForFour korábban, az azt jelzi, hogy nem elég, ha egy kisautó drága, jó minőségű és gazdag felszerelésű, a vásárlóknak a bátor, könnyen felismerhető, ugyanakkor egy legendához is kötődő stílus is legalább ugyanilyen lényeges szempont.