A cégalapító ugyan csúf halált halt Dél-Afrikában, de a neve tovább él. A Gemballa Tornado az új Porsche Cayenne átalakításából született.
Uwe Gemballa épp tuningcége anyagi nehézségei miatt lett gyilkosság áldozata, de groteszk módon éppen eltűnése és halála révén támaszthatták fel a nevét viselő válalkozást. Az első termék, amellyel megpróbálnak megkapaszkodni a piacon, a Porsche Cayenne Turbo tuningváltozata, amely valamivel erősebb, és sokkal-sokkal feltűnőbb a gyári változatnál. A tervezők az optikai tuning kötelező fogásain – óriási felnik, peres gumik, új, mélyebbre húzott lökhárítók – túl, a néhai Uwe szellemét követve nagy fekete betétekkel igyekeztek feldobni a karosszériát, ami garancia arra, legalábbis ezzel a fehér alapszínnel, hogy mindenki felkapja a fejét az autó láttán.
Az ikerturbós V8-as eredetiben sem gyenge a maga ötszáz lóerejével, de a Gemballa ehhez is hozzányúlt, a Stage II tuninggal állítólag 675 lóerőt és kerek 1000 Nm-t ad majd a Cayenne Turbo motorja. Így az is értelmet nyer, hogy a 22 hüvelykes felnikbe előre 420, hátulra 405 mm átmérőjű féktárcsák kerültek, a Brembo alkatrészraktáraiból.
A tuningcég feltámasztása épp egybeesik 30 éves születésnapjával, ezért a típust dupla születésnapi ajándékként tálalják – ennek köszönhető, hogy csupán 30 példányt gyártanak belőle. Azt még nem tudjuk, hogy mennyibe kerül majd a beavatkozás, de nem csodálkoznánk rajta, ha a Cayenne Turbo árát legalább még egyszer rá kellene költeni az átalakításokra.