A Cooper SD várhatóan nagyobb motort kap, mint bármelyik korábbi Mini-változat, és sokkal jobban megy, mint az eddigi dízelek.
A Mini kínálatában sokáig háttérbe szorultak a dízelmotorok: eleinte a Toyota 75 lovas 1,4 literes blokkját használták, így a dízel volt a leggyengébb Mini, aztán a PSA 1,6 literes, 110 lóerős HDi-jét kezdték alkalmazni, ami még mindig csak átlagos dinamikát eredményezett. Mindez nem is csoda – a Mini stílusához jobban passzolnak a pörgős benzinmotorok, mint a kerregő dízelek – de a fogyasztáscsökkentés kényszere a BMW kisautó-márkájához is elért.
A pontos adatokat egyelőre nem ismerjük, de úgy hallani, az SD 2 literes, 143 lóerős dízelmotort kap, bő 300 Nm-es csúcsnyomatékkal. Ha a teljesítmény-adat nem is nevezhető elképesztőnek, a dízel karaktere miatt valószínűleg hasonlóan fürge autó benyomását kelti majd, mint a benzines Cooper S – a Mininek pedig épp erre van szüksége, ha a vásárlóit takarékosabb autóba akarja ültetni.