BMW: a három henger is elég
Lehet, hogy ronda varrógéphangja lesz, de az ereje miatt biztosan nem kritizálhatják: a háromhengeres a TwinPower Turbo rendszert kapja meg, amelyet a BMW nagyobb motorjairól már ismerhetünk.
Régóta tudjuk, hogy a gyártó moduláris motorcsaládon dolgozik, amelynek a legkisebb tagja csupán háromhengeres lesz. Ha azonban valaki attól tartott volna, hogy fél évszázad után újra 60-70 lóerős modelleket kezd gyártani a BMW, most megnyugodhat. A gyáriak azt ígérik, a háromhengeres csak turbófeltöltéssel lesz elérhető – hasonló rendszerrel, mint amilyet a két- és háromliteres turbómotoroknál használnak. A kettős megfúvású turbóval, közvetlen benzinbefecskendezéssel és a pillangószelepet kiváltó Valvetronic szelepvezérléssel a kis háromhengeres is könnyedén túlszárnyalhatja a 100 lóerőt literenként, azaz a teljesítménye szinte biztosan valahol 110 és 140 lóerő között lesz.
Ez a motor persze nem kerül be a BMW nagyobb modelljeibe, sőt, várhatóan csak a fronthajtású modellek kapják meg, illetve a Mini sorozat belépőmodelljei: valószínű, hogy a jelenlegi 1,6 literes szívómotorokat váltják ki vele. A háromhengeres elrendezés persze így is kockázatos választás, hiszen nem csak presztízsben, de járáskultúrában is erős kompromisszumokat tartogat, kiegyensúlyozó tengelyekkel és masszív hangszigeteléssel pedig akár drágább is lehet, mint egy hasonló méretű négyhengeres.