A Porsche is megcsinálja a saját Gallardóját
Amíg a Porsche terepjárókat és négyajtós szedánokat fejlesztett, a sportkocsigyártás térképe megváltozott egy kicsit: kialakult egy kategória, ahol a Porsche nem tud ütőképes modellt kiállítani, legalábbis egyelőre.
Ez a Ferrari 458 Italia, a McLaren MP4-12C és a Lamborghini Gallardo vadászterülete, ahol 550-600 lóerős, durván 200 ezer eurós árú, középmotoros kétülésesekkel lehet labdába rúgni. Néhány éve még a 911 GT2-vel próbálták befogni a konkurenciát, de az egyfelől nem elég erős, másfelől túl polgárinak tűnik a vetélytársakhoz képest. Stuttgartban most kezdenek rájönni, hogy lépniük kellene ezen a fronton is, így egy új típus elkészítését fontolgatják, amely a 911-es, és a méregdrága, hibrid hajtású 918 Spyder közé illeszkedik majd.
Az új modellről egyelőre keveset tudunk, csupán annyi biztos, hogy középmotoros lesz, és alighanem turbófeltöltős hat- vagy nyolchengeres motor mozgatja majd. A többi részletet azonban még el sem kezdték kidolgozni – egyelőre a piac felmérésénél és az első vázlatok kidolgozásánál tartanak. „Vannak ötleteink, ami a formatervet illeti, ezeket szeretnénk jobban kidolgozni a következő hónapok során. Ezzel párhuzamosan vizsgáljuk a gazdasági oldalt, így nemsokára meghozhatjuk a döntést.” – mondta Mathias Müller, a Porsche vezérigazgatója.
Úgy tudjuk, a jövőben a Porsche veszi át a VW konszernen belül a sportautók fejlesztésének oroszlánrészét, így az R8-as utódjához is Stuttgart-Zuffenhausenben készül a következő, középmotoros padlólemez. Ez pedig azt jelenti, hogy nagyobb költségek nélkül használhatják a következő R8-as platformját egy saját modell kifejlesztéséhez. Ugyanakkor több mint valószínű, hogy ha az új Porsche sportautó gyártása mellett döntenek, a fejlesztés akkor is legalább négy évig tart majd, így az évtized közepe előtt aligha találkozhatunk a végleges termékkel.