A DS3 és a DS4 után sejthető volt, hogy lesz folytatás, és most meg is mutatták a DS5-öst, amely alacsony, nyúlánk hobbiterepjárónak épp úgy nevezhető, mint rövid, magas kombinak. A koncepció nem egyértelműen nyerő – legalábbis a korábbi, hasonló próbálkozások egy része csúnyát bukott – de ez nem jelenti, hogy a Citroennek ne sikerülne sikerre vinni.
Az újdonság a PSA csoport szabvány középkategóriás padlólemezére épül, azaz a C5 és a Peugeot 508-as testvérmodelljének tekinthető, de megpróbálták elszakítani a sémáktól, így az alapforma ötajtós, de egy tipikus kombinál rövidebb és valamivel magasabb. Öszvér-jellegében leginkább talán az Opel Signumra, vagy a Mercedes R osztályra emlékeztet, bár itt egy kicsit mások az arányok. Érdekes együtt látni a Picasso ajtók előtti kis háromszög-ablakát a DS3-at idéző sportos részletekkel, de az összkép egyáltalán nem különösen taszító vagy vonzó, inkább csak szokatlan. Ahogy az eredeti DS óta számos Citroen, ez is a különbözni vágyókat célozza meg – a kérdés, hogy sikerül-e őket ennyivel meggyőzni, vagy a stíluskeverés önmagában kevésnek bizonyul.
A DS5 amúgy nem tűnik kirívóan praktikus járműnek, legalábbis a 4,52 méteres hosszhoz és az 1,85 méteres szélességhez képest a 465 literes csomagtér nem kiugróan nagy, ahogy az öt különálló ülés sem hat különlegesnek ma már. A HYbrid4 hajtáslánc persze nem mindennapi, de már találkoztunk vele néhányszor. A 200 lóerős összteljesítményt és időlegesen összkerék-hajtást kínáló rendszer, amely egy 163 lovas dízelből és egy 37 lóerős villanymotorból áll, elsősorban a fogyasztás csökkentését szolgálja – a tervezők szerint a DS5 étvágytalan is, legalábbis erre utal a 99 g/km-es átlagos szén-dioxid-kibocsátás.
A korábbi DS modellekhez hasonlóan a Citroen itt is minőséget ígér az átlagosnál alig magasabb áron, és ha tartja magát a szokáshoz, akkor a közönség aligha lesz elégedetlen az eredménnyel. Az egyetlen probléma az lehet, hogy már a C5-ös is elég jó, és elég érdekes külsejű autó, így a DS5 létjogosultságát sokkal kevésbé érezzük mellette, mint a DS4-C4 illetve a DS3-C3 páros esetében. Az autót egyelőre persze csak afféle prototípusként állították ki, a szériagyártásra kész modellváltozatok, várhatóan más, hagyományosabb hajtásrendszerrel 2012 tavaszára érkeznek.