Újraindult a gyártás a Saabnál
A Saabnál április 6-án azért álltak le a gyártósorok, mert a kifizetetlen beszállítók nem küldtek több alkatrészt. Azóta a holland tulajdonos, amely időközben Spykerről Swedish Automobile-ra változtatta a bevét, minden követ megmozgatott, hogy a termelést újra beindíthassák.
Erőfeszítéseik sikerrel jártak: a Saab ingatlanainak eladásával és visszabérlésével, illetve a Pang Da nevű kínai cég befektetésének köszönhetően kifizethette a beszállítókat, így újraindulhat az autógyártás a svédországi gyárban. Így teljesíthetik az időközben befutott mintegy 6500 megrendelést, és piacon tarthatják a két szedánt. Időközben a 9-4X gyártása is megindult Mexikóban, ami valamelyest javíthatja a Saab eredményeit, bár a legnagyobb probléma, a svéd gyár gyenge kihasználtsága ettől még nem oldódik meg.
A gyártás újraindításával persze nem oldódik meg feltétlenül a Saab alapvető problémája, a tőkehiány, amely akadályozza a fejlesztések folytatását, így csak annyi biztos, hogy most néhány hónapra stabilizálták a cég működését. A hosszú távú fennmaradáshoz azonban komolyabb partnerekre volna szükség, így a cégvezetés munkájának legnehezebb része csak most kezdődik.