Hosszú évtizedekig csak a Mazda próbálkozott a Wankel-motor életben tartásával, miután a 70-es évek közepén több autógyárat is anyagi romlásba döntött a látványos, de kiforratlan megoldás. Ma már a Mazda sem gyárt ilyen motorokat – bár ígérgeti, hogy egyszer még visszatérnek az RX modellek – viszont egy német cég megpróbálkozik a lehetetlennel.
A Rotary Super Cars olyan sportkocsit kezdett fejleszteni, amelyben az eddig ismert legnagyobb, utcai autóba szerelt Wankel-motor dolgozik majd. A szerkezet négy tárcsás, ahogy annak idején a Mercedes C111 második változata, vagy az 1991-es Le Mans győztes Mazda 787B, de ezekkel ellentétben turbófeltöltéses. A kamratérfogata 2,6 liter, épp a duplája az RX-8 kéttárcsás motorjáénak, azaz valószínű, hogy az RSC motorja is a japánok forgótárcsás fejlesztéseit hasznosítja, csak a lépték más.
A németek ugyanis turbófeltöltővel is ellátják a motort, amely így kiviteltől függően legalább 500, legfeljebb 1200 lóerős lehet. Eköré építik a Predator GT modelleket, amelyekből rögtön négyfélét lehet majd rendelni. A GT-S, a GT-RS és a GT-RSR utcára készül – a több betű persze nagyobb teljesítményt jelent – míg a GT Clubsportot pályaversenyzésre szánják. Az autó állítólag csupán 1100 kilogrammos lesz, a legfürgébb változat így 3 másodpercen belül gyorsulhat 100 km/h-ra.
A kérdés már csak az, hogy mindezt hányan tudják, vagy akarják majd megfizetni, különösen úgy, hogy a Predator a piac legnagyobb fogyasztású autójának ígérkezik, és aligha lesz olcsóbb, mint egy Ferrari 599-es.