A száguldó cerkát nem hagyják veszni
Valószínűleg az elmúlt harminc év legfurcsább versenyautója a DeltaWing, repülőgépekre emlékeztető formáival és szokatlanul keskeny első, és széles hátsó nyomtávjával. Talán ezért is utasították el azon a versenyen, ahol az IndyCar következő szabvány karosszériáját keresték az amerikaiak, de a készítők ennyivel nem elégszenek meg.
Az új lehetőséget az ACO adta, az a szervezet, amely a 24 órás versenyt szervezi Le Mansban. Annak érdekében, hogy igazi újításokat is láthasson a közönség, kiadnak egy 56. rajtengedélyt is, méghozzá olyan prototípusok számára, amelyek valamilyen szempontból különlegesek. Erre a gépre – értelemszerűen minden évben másik autót engednek versenyezni – nem vonatkoznak merev szabályok. A DeltaWing gárdája a 2012-es versenyen szeretné elindítani az autót, amely az elsődleges feltételnek már most megfelel: szinte csak máshol eddig nem látott megoldásokat vonultat fel.
Úgy tudjuk, a hajtást egy 1,6 literes, 300 lóerős benzines turbómotorra bíznák, ami ugyan kevésnek tűnhet, de az autó ezzel a motorral csupán 475 kilogrammot nyom, és alacsony légellenállása miatt – az autón egyáltalán nincsenek leszorítóerőt termelő szárnyfelületek – így is elérheti 320 km/h-s sebességet, így egyáltalán nem látszik esélytelennek a jóval erősebb, de nehezebb sportkocsik mezőnyében.