Nightmare Mk1, a világ legrosszabb autója
A guruló rémálom szerencsére a képzelet szülötte, egy brit biztosító állította össze a leggyakrabban elromló, legdrágábban javítható alkatrészekből. A Warranty Direct, amely utólagos garanciát árul, saját tapasztalatból állítja, hogy egy ilyen autóra évente egyszer legalább 7000 fontot - átszámítva bő kétmillió forintot - kellene költeni, ha mozgásban akarnánk tartani.
A Nightmare Mk1 fő alkatrészei meglepően sok forrásból érkeznének, ha valaki meg akarná építeni. A fékei az Audi A8-asból, a futóműve az M3-as BMW-ből, a motorja az MG TF-ből, a váltója a Land Rover Freelanderből származna, a kormányművet pedig a Volvo C70-esből kellene átvenni. A kiegészítő rendszerek listája sem kevésbé színes, a gyújtást a Mercedes V osztályból, az elektromos hálózatot a Renault Mégane-ból, a légkondicionálót a Seat Alhambrából, a hűtő-fűtő rendszert pedig a Seat Toledóból kellene átvenni, hogy a karbantartás aztán a lehető legdrágább legyen.
A Warranty Direct összesen kb. 50 ezer, átlagban öt éves autóra vállal utólagos garanciát, így viszonylag sok tapasztalatot halmozhattak fel az évek során. „Ezek az alkatrészek reprezentálják manapság a legrosszabb autókat, amelyek az útjainkon futnak... Az M3-as BMW-knek például mintegy 40%-án kell valamiféle futóműjavítást végezni minden évben, és hasonló az elektromos hibák aránya a Renault Mégane-ok esetében” - mondja a cég igazgatója.
A Nightmare persze nem véletlenül állna ilyen sok luxusautó-alkatrészből: egy Audi fékrendszer vagy egy Mercedes gyújtás nyilván jóval drágább is, mint egy másik, adott esetben hasonló gyakorisággal tönkremenő alkatrész egy nagyobb sorozatban készülő autóban.