A Renault kihagyta a lehetőséget, amit a múltidézés divatja teremtett, de ahogy a Mini vagy a Fiat 500-as példája mutatja, még nem késő. Nekik is volt egy legendás népautójuk, amelyet fel lehetne támasztani, sőt, már kész tervek is vannak, csak a megvalósítás hiányzik.
Az R4-es épp az idén ötven éves, és ebből az alkalomból a Renault ki is írt egy tervpályázatot a típus modern megfelelőjének elkészítésére. Bár a nevezési határidő csupán néhány napja járt le, és a nagyrészt Renault szakemberekből álló zsűri csak a hónap végére hoz döntést, itt egy terv, amelyet bármikor el tudnánk képzelni az utcán. David Obendorf nem komplikálta túl a feladat megoldását - nem is lett volna stílusos, hisz az R4-es legnagyobb erénye az egyszerűség volt - elkészítette az autó korszerű megfelelőjét. A modern autók minden lényeges formai jellegzetességét felhasználta, így a szélvédő már nem síküveg, a karosszéria és a futómű szélesebb lett, akárcsak a gumiabroncsok, a lámpák is korszerű LED-es darabok - legalábbis a virtuális valóságban, mivel az autó valójában még nem épült meg - viszont megtartotta a jellegzetes bakancs-formát, az első széria kerek fényszóróit és a minimális túlnyúlást elöl. A végeredmény lehetne akár a franciák Fiat 500-asa is: vonzó és érdekes jármű, amely úgy idézi fel a múltat, hogy közben kiküszöböli az egykori hibákat.
A kérdés az, hogy a Renault ráharap-e a kínálkozó lehetőségre, és egyáltalán, megérné-e a cégnek egy, a jelenlegi autó-konfekciótól ennyire eltérő autót piacra dobni. Nekünk azonban meggyőződésünk, hogy ha rászánnák a pénzt, nem bánnák meg: egy ilyen modern R4-utánérzéssel ismét egy karakteres, szerethető autó érkezne a Renault szalonokba, ami az elő generációs Twingo leváltása óta nagyon hiányzik a kínálatból.