Leállították a Wankel-motor fejlesztését a Mazdánál, és kérdéses, hogy egyáltalán folytatják-e valaha, nyilatkozta Kijosi Fudzsivara, a cég hajtásláncokért felelős embere.
Nagy vita folyik, hogy érdemes-e beleölni további jenmilliárdokat a fejlesztésébe, mondta Fudzsivara, majd kissé érzelgősen hozzátette: „A Wankel-motor a lelkünk része. Ha a SkyActive technológiák sikeresek lesznek, talán lesz elég pénzünk, hogy folytassuk a fejlesztést: a három alapvető problémából kettőt már megoldottunk.” Hogy ezzel pontosan mire gondolt, sajnos nem fejtette ki.
A japánok mániákus ragaszkodását a bolygódugattyúhoz eddig sem lehetett észérvekkel alátámasztani, de a Wankel-rajongók minden hátránya ellenére megvették az RX-8-ast. Ha a Mazda leáll a gyártással, és a fejlesztést sem folytatja, az Audi tarthatja életben a trochoid-alakú dugattyút, csak kissé más formában: a prototípusként már létező elektromos A1 e-tron osztrák fejlesztésű hatótáv-növelőjében pörög egy apró Wankel, amely a generátort hajtja.