Érkezik a Chevrolet nagyágyúja
Észak-Amerikában és Kínában már bemutatták, de most jön az európai változat, a helyi piachoz jobban passzoló motorral.
Gyakorlatilag a Daewoo-korszak utolsó maradványát ciánozza ki a kínálatból a Chevrolet: a koreai alapokra épített Epica helyére érkezik az új modell. Itt már az Opel Insigniánál is használt GM Epsilon II platformra építkeztek, így a Malibu minden részletében korszerűnek nevezhető. Az európai változat elsősorban a motorválasztékban különbözik a többitől: kétféle Malibu közül lehet majd választani, az egyikbe kétliteres, 164 lóerős benzines, a másikba 2,4 literes, 169 lóerős turbódízel motort építenek. Ez azonban csak a kezdet, már most tudni lehet, hogy a típus később az Opelekből már ismert 1,6 literes, 180 lóerős turbós benzinmotort is megkapja.
Ahogy a mostanság bemutatott Chevrolet modellek többsége, az új Malibu is kifejezetten jó arányú, karakteres autó. A karosszéria ráadásul hatékony is, legalábbis a 0,28-as légellenállási tényező a jobbak közé tartozik a kategóriában. Ugyanakkor egyértelmű, hogy a tervezők az Opel Insignia alá lőtték be a Chevyt. A 4,86 méteres gép továbbra is ugyanazt nyújtja majd, mint közvetlen elődje, azaz megfizethető árú, hétköznapi nagykocsi lesz, prémium-kategóriás funkciók nélkül. Ennek ellenére könnyen előfordulhat, hogy kellemetlen meglepetést okoz az Opelnek, hisz számos flottavásárló épp ilyen egyszerűbb modellt keres, márpedig az Opel nagykocsiját is a vállalati megrendelések tartják el leginkább.
Annyi biztos, hogy a típus európai premierjét a Frankfurti Autószalonon tartják. A forgalmazás kezdetének időpontját várhatóan csak ott árulják el, de több mint valószínű, hogy már az idén megérkezik az Epica utódja az európai Chevrolet kereskedésekbe.