Az Aston Martin legújabb gyári versenyautója még csak a virtuális térben létezik, de jövőre már a GT-bajnokságok többi résztvevőjének a sorsát keserítheti meg.
Nagy múltja van az Aston Martinnak a pályaversenyzésben – a 24 órás nürburgringi, illetve Le Mans-i futamokon rendszeresen futnak be a gaydoni autók előkelő helyeken. A GT3-as kategóriában eddig sikeresen szereplő, de korosodó DBRS9-est a Vantage GT3-as váltja jövőre.
Az új név nem jár óriási változásokkal, inkább a meglévő technikát reszelgették tovább: a jól bevált hatliteres V12-es motorból kerek 600 lóerőre számíthatunk, ami egy hatsebességes, szekvenciális Xtrac váltón és egy karbonszálas kardántengelyen át jut a hátsó kerekekhez. Az alumínium-kompozit karosszériának köszönhetően mindössze 1250 kiló lesz a Vantage GT3-as száraz súlya.
Elődjéhez képest rövidebb lesz a tengelytáv és alacsonyabbra kerül a motor, ami az ígéret szerint sokat javít az autó amúgy sem rossz vezethetőségén. Ezt viszont csak jövőre tapasztalhatják meg az ügyfelek, akik hajlandók 298 ezer fontot, vagyis mintegy kilencvenmillió forintot kifizetni a versenygépért, mivel októberben kezdik meg a Vantage GT3 tesztelését, és 2012 elején szállítják ki az első példányokat.