Egyterű sportkocsi – ez lenne a jövő?
HX1-nek hívják, és első ránézésre egész megdöbbentő. Ilyen állat nincs, vagy legalábbis nem volt eddig – egy buszlimuszin, de sportautós tetőmagassággal. A franciák azonban azt mondják, épp ez lehet a jövő slágere.
Mit várunk el egy tökéletes személyautótól? Legyen dinamikus és tágas, de ugyanakkor takarékos és csendes. Egyelőre csak rossz, vagy kevésbé rossz kompromisszumok vannak, de a Peugeot a HX1-essel, amely egyelőre csak tanulmány, megpróbál mindezeknek a követelményeknek megfelelni. Az alapötlet az, hogy egy egyterű előnyös tulajdonságait keresztezzék egy sportkocsiéival, megtartva az előbbi tágasságát az utóbbi viszonylag kis légellenállásával. Az autó közel öt méteres – egész pontosan 4954 mm – hossza, 1,99 méteres szélessége és 1,373 méteres magassága, illetve egybeszabott karosszériája ezt a célt szolgálja: az egyterűekhez mérten kicsi homlokfelület és a 0,28-as légellenállási tényező egyszerre használ a fogyasztásnak és a dinamikának, miközben belül elég a hely négy felnőtt és két gyerek számára.
A hajtást a Peugeot dízel-hibrid rendszerére bízták, amelyben egy 2,2 litereres, 204 lóerős dízelmotor és egy 95 lóerős villanymotor dolgozik együtt. Az autó tisztán elektromos hajtással is működhet, és persze konnektorról is tölthető, igaz, így csak 30 km-t tehet meg egy huzamban. Viszont vegyes hajtással állítólag 3,2 liter gázolaj is elegendő 100 kilométerre, amit manapság csak a legkisebb városi autók tudnak, és így a hatótávolság sem kevés.
A tanulmányautó részletei persze meglehetősen szokatlanok, de ez mondhatni természetes, hisz egy ilyen gépnél csak a tervezők fantáziája szabhat gátat az érdekes megoldásoknak, a gyártási költségek és az egyéb célszerű szükségletek nem. Így kerülhettek a gépre felfelé és kifelé nyíló ajtók, belülre pedig fix geometriájú ülések és rengeteg bőr, tölgyfa, illetve csiszolt alumínium burkolat.
A Peugeot a 2020 autójaként beszél a HX1-esről, bár kérdéses, hogy kilenc év múlva valóban ilyen furcsaságokkal járunk-e. A gép ugyanakkor kiváló közönségcsalogatónak ígérkezik a Frankfurti Autószalonon, ahol néhány hét múlva élőben is látható lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.

