Mercedes: vissza a gyökerekhez
Vannak műszaki megoldások, amelyek a kipusztulás határára kerültek. Ilyen a bokszermotor, amelyhez már csak a Porsche és a Subaru ragaszkodik, a Wankel, amelyet már a Mazda sem erőltet, és eddig úgy tűnt, a soros hathengeresek is ebbe az irányba tartanak. Ilyen motorja már csak a BMW-nek és a Volvónak volt, most viszont a Mercedes is feltámasztja a megoldást.
A hírek szerint a cég új motorgenerációt kezdett fejleszteni, amelyben az eddigieknél kisebb, feltöltős négy- és nyolchengeresek mellett hathengeresek is lesznek, méghozzá egy sorba rendezett hengerekkel. Egyelőre ennyi biztos, bár arról is hallani, az új motorok már turbófeltöltőt kapnak – egyet vagy kettőt, attól függően, hogy mekkora autóba kerülnek. Ezzel a Mercedes régi hagyományt elevenít fel, hiszen évtizedeken át minden hathengeres motorja soros elrendezésű volt, csak az utóbbi bő egy évtizedben kezdett V6-os motorokat alkalmazni.
Eddig úgy tűnt, a V6-osok lesznek az egyeduralkodók, hiszen tömörebb felépítésűek és könnyebb megakadályozni bennük a főtengely csavarodását. Ugyanakkor valószínű, hogy a Mercedes nem csak a presztízs kedvéért tér vissza a soros hathengeresekhez, most, hogy már berendezkedett a V6-osok gyártására. Egy ésszerű indok lehet, hogy a soros motor mellett egyszerűbb elhelyezni a turbófeltöltőket, és könnyebb megoldani a hűtésüket, de nem kizárt, hogy más vonzó tulajdonsága is van a megoldásnak, ami meggyőzte a stuttgarti mérnököket.
Húsz éve még meglehetősen elterjedtnek számítottak a soros hathengeresek: a BMW-n és a Mercedesen kívül az Opelnél, a Volkswagennél, a Jaguarnál, a Nissannál és a Toyotánál is készítettek ilyen motorokat, de mivel ez az elrendezés nem kedvez az elsőkerék-hajtású, keresztben álló motoros alkalmazásnak, a legtöbb gyártó kínálatából mára kikopott.