A Fiat a Volvóval házasodna
A Peugeot és a GM már bejelentette, hogy hosszú távú szövetségre lép, de a többi autógyártó is hasonló lépésekre kényszerül, ha talpon akar maradni Európában. A probléma a kereslet jelentős csökkenése a kontinensen, amely egyes dél-európai országok gazdasági nehézségeire vezethető vissza. Egyes becslések szerint jelenleg akkora a felesleges autóipari kapacitás Európában, hogy akár egy egész autógyártó eltűnhetne, az sem okozna fennakadást az igények kielégítésében.
A túlélés kulcsa az esetleges gyárbezárásokon túl a költségek csökkentése lehet, ezt pedig az autógyárak közti szövetségek révén érhető el a leghatékonyabban. A Fiat már korábban jelezte, hogy új partnert keres, de a korábbi pletykák inkább a Peugeot-val és a Suzukival boronálták össze az olaszokat. A legújabb hírek azonban már arról szólnak, hogy a kínai kézben levő Volvo lehet a Fiat új szövetségese.
A két gyártó kölcsönösen a másik hasznára lehet, hiszen a Volvo önálló fejlesztései elsősorban a nagyobb személyautók alapjainak előállítására összpontosulnak, míg a Fiat elsősorban kisautó-tervezésben erős. Így a Volvo a Fiat révén lefelé bővíthetné kínálatát, míg az olaszok felhasználhatnák a svédek nagyobb modelljeinek alapjait saját fejlesztéseikhez, sőt, akár a Chrysler és a Dodge márkák megújításához is. Ezzel tovább faraghatnák a fejlesztési és gyártási költségeket, így akár a kereslet jelentős csökkenését is átvészelhetné mindkét gyártó.
A helyzetet persze komplikálja, hogy a Volvo jelenleg még a Ford műszaki megoldásaira van utalva – saját fejlesztései csak évek múlva érnek be – és a Fiattal való együttműködés szintén csak évek múlva hozhatnak eredményt.