Mindenütt előfordul a készülő Range Rover
Péter Angliában, Krisztián Belgiumban, Attila pedig Németországban kapott le egy-egy álcázott prototípust a Range Rover tesztflottából – úgy tűnik, a brit autógyár nem csinál nagy faksznit a titoktartásból.
Bár elvben titokban kellene maradnia a készülő modelleknek – ez a gyártók jól felfogott érdeke, hisz másképp nehéz lenne eladni a kifutó típust – a fejlesztés előrehaladtával elkerülhetetlenné válik, hogy az autókat hétköznapi körülmények között teszteljék. Nem csak olyan extrém helyszínekről van szó, mint a Grossglockner, az algériai sivatag vagy az amerikai Death Valley, ahol szélsőséges körülmények közt igyekszenek kiszűrni a konstrukcióban maradt kisebb-nagyobb hibákat. Sok százezer kilométert tesznek az autókba közönséges hétköznapi használatban is, különböző alrendszereket, vagy az egész autót – ennek során pedig csak az álca-matricázás jelent némi védelmet az összes mobiltelefonban jelen levő fényképezőgépek, és kíváncsi gazdáik ellen.
Így lehet, hogy három olvasónk is lefényképezte az autót, amelyet a Range Rover utódjának vélünk, méghozzá három nagyon eltérő helyszínen. Angliában, a Jaguar-Land Rover központhoz közel egy garázsfeljárón, Belgiumban az egyik autópályán, Németországban pedig egy parkolóházban bukkant fel a fekete-fehér prototípusokból egy-egy. A belga példány rendszámából az is kiderül, hogy február végén helyezték forgalomba, és 3 literes dízelmotor van benne.
Ezeken a képeken is látható, hogy a Range Rover tervezői nem változtattak sokat az autó karakterén, ami azért nagy szám, mert az új modell egész más műszaki alapokra épül, mint az elődje. Ha igazak a pletykák, az L405 kódjelű típus a Jaguar XJ padlólemezére építik – a váz szegecselt alumínium-lemezekből épül – így lehet az új modell vagy kétszáz kilóval könnyebb, mint az elődje. Valószínű, hogy a világpremiert ősszel, a Párizsi Autószalonon tartják.