Egy átlagos garázs Budapesten közel kétmillió forintba kerül - sokaknak az autója sem ér ennyit, mégis nagy a mozgás a piacon. Ahogy csökkennek az ingatlanárak, úgy lesznek egyre olcsóbbak az autóbeállók is.
A garázsárak a rendszerváltás után jelentős változáson mentek keresztül. 1999-től 2006-ig az 1,11 millió forintos átlagár közel duplájára nőtt. 2006-ban aztán – még a gazdasági válság előtt – megfordult a tendencia, és a lakásárakkal párhuzamosan csökkenni kezdtek a garázsok árai. 2011-re 1,762 millióra esett a fővárosi beállóhelyek átlagos vételára.
Az áringadozás egyik oka lehet a személygépkocsik számának változása: az ezredforduló előtti felívelést az autóállomány – és ezzel a kereslet – növekedése magyarázhatja. Ahogy 2008 után a válság hatására csökkent az autók száma Budapesten, úgy estek a garázsok árai is.

Nem mindegy, hol keresünk fedelet autónk fölé. Egyrészt a belváros felé haladva növekednek az árak, hiszen itt magasabbak a parkolási díjak – sokat spórolhatunk tehát egy garázzsal. Másrészt kiderül a térképből, hogy ahol drágábbak a lakások, drágábbak a garázsok is. A Duna igazi határvonal: a budai oldalon az I. kerületben találjuk a legdrágább garázsokat, de egyébként is hiába keresgélünk 1,7 millió forint alatt – ennyiért csak Gazdagrét jöhet szóba.

Érdekes hatása lehet még az esetlegesen bevezetésre kerülő dugódíjnak, vagy egyéb forgalomcsökkentési megoldásoknak. Ha behajtási zónákat alakítanának ki, ezzel egyidejűleg pedig a zónákban megszüntetnék a parkolási díjat, mindenképpen csökkenésre lehetne számítani a garázsok árában, a zónákon kívül azonban felértékelődnének az autóbeállók - ez a jövőkép viszont nem túl valószínű.
Garázst kiadni nem biztos, hogy annyira jó üzlet: igaz, hogy más ingatlanokhoz képest az autótárolók amortizációja jóval kisebb, kevesebb törődést igényelnek. A www.otthonterkep.hu számításai szerint viszont egy 2-4 millió forintos garázzsal, 15-20 ezres havidíj mellett a bérleti hozam évi 7-10% körül alakulhat, ami nem sokkal több, mintha a bankban hagynánk a pénzünket.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
