Új Volkswagen - igazi népautó
A Volkswagen Gol – így, a szó végi f nélkül – évtizedek óta Brazília kedvence, és most megjelent az új változat, amely már karakterében is passzol a globális kínálatba.
A Gol sokáig egy ősrégi, hosszmotoros, Brazíliában fejlesztett padlólemezre épült, amely még az 1980-as évekbeli Santana alkatrészeire épült. A legutóbbi modellváltáskor azonban áttértek az aktuális Polo műszaki alapjaira, és a forma is sokat korszerűsödött – most ezt a típust igazították a legfrissebb Volkswagen arculathoz. A legfontosabb változás, hogy ez a modell is megkapta a jellegzetes VW orr-kialakítást, így már nem lóg ki a kínálatból, a műszaki alapok azonban megmaradtak. A motor-korszerűsítési hullám még nem ért el Latin-Amerikáig, így egyelőre marad a kétféle régimódi motor: az 1 literes 76 lóerős, és az 1,6 literes 104 lóerős szívó négyhengeres. Mindkettő helyi fejlesztés, és alkalmas alkohollal való üzemeltetésre is.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a VW meddig tartja még fenn különálló kínálatát Brazíliában, de az egységesítésre való törekvés, amelyet a globális MQB padlólemez bevezetése jelez, előbb-utóbb az ottani részleget is el kell hogy érje. Ennek azonban még nem jött el az ideje, így a Gol – és kisebb testvére, a Fox – egyelőre marad, ha más kontinenseken nem is találkozhatunk vele.