Itt a vég: zöldül a Lamborghini
Bár az autózás és a környezetvédelem alapvetően ellentétes fogalmak, mégis örülünk minden fejlesztésnek, amivel valóban közelebb kerülnek egymáshoz. A Lamborghini tervei hallatán azonban csak a fejünket tudjuk vakarni.
Miután az Aventadorból szűk másfél év alatt több mint ezret sikerült eladniuk, lassan időszerű lesz a frissítés. Ezúttal viszont nem annak örülhetünk, hogy találtak még ötven lóerőt a bitang V12-esben, hanem a hengerlekapcsolást és a stop-start rendszert üdvözölhetjük majd, ha igazak a pletykák. Előbbinél nyilván az Audi technológiáját alkalmazzák majd, amit az S8-asból ismerhetünk már, utóbbi viszont új fejlesztés: bő három kiló súlymegtakarítás érdekében kondenzátorokat használnak akkumulátor helyett, aminek további előnye, hogy a hagyományos rendszerek 250 ms-a helyett 180 ms alatt képes beindítani a motort.
Mindez akár húsz százalékos fogyasztáscsökkentést eredményezhet, ami szépen hangzik, de nem lehet nem észrevenni az egész törekvés álszentségét. Ha a Lamborghini környezetbarát szeretne lenni, nem 700 lóerős V12-eseket gyártana; ügyfelei sem a napi széndioxid-kibocsátásukat számolgatják esténként. Nem is az évi ezer, általában ünnepnapokon használt Lamborghini kipufogógázába fognak belefulladni a fókabébik, de úgy tűnik, az EU-s szén-dioxid-kibocsátási előírások miatt még a Lamborghininek is megéri faragni pár grammot a katalógusértékből.