Az első BMW ami elöl hajt
Valószínűleg az autó-reklámok történetének egyik legügyetlenebb reklámja az, amelyben a BMW megpróbálta meggyőzni a világot arról, hogy a kormányzott kereket hajtani marhaság. Ez ugyan bő egy évtizede volt, mégis ide kívánkozik, hisz a BMW most mutatja meg első, fronthajtású padlólemezre épülő autócsaládjának prototípusát.
A BMW-s szokás szerint sematikus nevű Concept Active Tourer tanulmány ugyanis már arra az UKL1 jelzésű padlólemezre épül, amely a jövőben az összes Mini modellnek, és a BMW olcsóbb típusainak is alapul szolgál majd. A fronthajtású modellek megfizethetőbbek és jobb helykihasználásúak lehetnek, így tovább növelhetik a BMW vásárlóbázisát. Azt remélik, hogy a BMW vásárlók számát kétmillió fölé tudják majd növelni a kínálat lefele való bővítésével.
Nem csak az autó alapvető elrendezésében fedezhető fel az egységesítésre való törekvés. Itt mutatja be a BMW elsőként új, háromhengeres, 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotorját. Ez az egységes BMW motorcsalád harmadik tagja: 60%-ban azonos alkatrészekből épül fel, mint a 3 literes hathengeresek, illetve a 2 literes négyhengeresek. A B38 jelzésű benzines teljesítménye kiviteltől függően 120 és 200 lóerő között lesz, a B37 jelű dízelé pedig 100 és 185 lóerő közé esik majd. Nem csak a fronthajtású tanulmány majdani szériaváltozatában és a következő Mini generációban bukkan majd fel a háromhengeres motorcsalád, de ilyen kerül az i8 hibrid sportkocsiba is.
Azt nem árulták e, hogy az egyterű-forma Concept Active Tourerbe melyik kivitelt építették, csak azt tudjuk, hogy a hátsó kerekeket hajtó villanymotorral együtt 190 lóerő összteljesítmény leadására alkalmas. Így 100 km/h-ra 8 másodpercen belül gyorsulhat a jármű, a végsebessége 195 km/h körül van, a fogyasztása viszont 2,5 liter körül is tartható 100 kilométeren, legalábbis a gyáriak ezt állítják.
A képeket látva az az érzésünk, a tanulmány már nincs messze a sorozatgyártáshoz – állítólag már 2013 vége felé elkészülhet a végleges változat. Ez a Mercedes B osztálynak támaszthat közvetlen konkurenciát. Az Active Tourer azonban csak a kezdet: az ötajtós 1-es sorozatot biztosan átköltöztetik a fronthajtású alapokra, és valószínű, hogy egy kisebb BMW típuscsaládot is bemutatnak a nem túl távoli jövőben.