A villanyautó életképtelen?
Ucsijamada Takesi, a Toyota fejlesztésért felelős alelnöke nem a levegőbe beszél. Két év kitartó munkával sem jutottak sokra, pedig vagyonokat költöttek el. Ezek után érthető, hogy lemondanak a villanyautókkal kapcsolatos további terveikről.
Két éve, hogy a Toyota először megmutatta az eQ elektromos jármű prototípusát, és akkor még azt mondták, jó eséllyel gyártani is fogják. A japán mérnökök azonban lepattantak a feladatról: semmit nem tudtak javítani az elektromos hajtáslánc hatékonyságán. Így csupán becsületből készül kb. 100 eQ, amelyeket az Egyesült Államokban és Japánban adnak majd el néhány kivételezett partnerüknek. Egy másik elektromos jármű tervét pedig teljesen elvetették. „A villanyautók jelenlegi képességei nem találkoznak a társadalom igényeivel. Sem az egy töltéssel megtehető távolság, sem a töltési idő, sem az előállítási ár tekintetében.” – foglalta össze az alelnök az elmúlt két év tanulságait.
Az autóiparban manapság eretnekségnek számít ilyesmit kimondani, hiszen a Renault-Nissan és a Mitsubishi már sorozatgyártmányként kínál elektromos autókat, több más cég – köztük az Audi, a BMW, a Mercedes és a VW csoport – pedig már készül a gyártás beindítására. A ma kapható villanyautók azonban lassan terjednek, épp a fenti okok miatt: nagyjából négyszeres áron kínálnak negyedakkora hatótávolságot, mint a belső égésű motorral hajtott autók.