A Volkswagen a Daciával versenyezne
A világ nagy részének egyszerűen túl drágák a Volkswagen csoport autói, és ezen szeretnének változtatni a vállalat vezetői – a kérdés csak az, hogy hogyan és mikor. Először is egy olyan márkanév hiányzik, amely a Daciához hasonlóan hiteles lehet az olcsó autógyár szerepében.
A Volkswagen most már vagy tucatnyi autómárkát birtokol, de ezek közt egyszerűen túl sok az átfedés. Pedig valamikor jól kitalálták a márkák sorrendjét, de a vásárlók máshogy gondolták. Valamikor a Skoda volt a VW csoport Daciája, a Seatot pedig egy fél lépcsőfokkal feljebb próbálták pozicionálni. A Skoda választékot azonban szinte a Volkswagen minőségi- és árszintjére hozták, ami igen népszerűvé tette, míg a Seat elvesztette a vásárlói javát, amit minőségjavítással próbáltak kompenzálni. Így a két márka mostanra tulajdonképpen ugyanazt a közepes jövedelmű réteget célozza, olcsó márka viszont nem maradt.
Pedig igény lenne rá, legalábbis a VW szóvivője, Eric Felber szerint. „Egy ideje már napirenden van a téma, de további elemzésre van szükség, hogy döntés születhessen.” – vázolta a helyzetet. Egy Dacia-szerű márka alighanem számos piacon pozitív fogadtatásra lelhetne: Indián, Kínán és Latin-Amerikán kívül Kelet- és Közép-Európában, Oroszországban, illetve más szovjet utódállamokban is volna kereslet az olcsó modellek iránt.