A VW csoportnál nagyon jól tudják hogyan kell egységnyi pénzből a lehető legtöbb profitot termelni. Az MQB platform bevezetése után az Audi mutatott be egy hasonló megoldást jövőbeli elektromos autóihoz. Az Aacheni Műszaki Főiskolával együtt fejlesztett, F12 névre hallgató prototípus, mely az R8 külsejét kapta, három évig készült, ami nem is csoda. Belül egy teljes, új modelpaletta alapjai találhatóak. A moduláris gyártási eljárásnak köszönhetően a változtatható méretű platformra a kisautóktól a nagy luxusautókig bármekkora jármű felépíthető.
Az F12-est három, egyenként vezérelhető elektromos motor hajtja, melyek együtt 204 lóerősek és 550 Nm nyomatékot adnak le. Az első kerekek között elhelyezett motor alacsony sebességnél dolgozik, míg a két, teljesítményre kihegyezett hátsó csak nagyobb sebességnél kapcsol be. A két, egyenként 100 cellából álló, 38 kWh kapacitású akkumulátor változtatható feszültségű rendszert lát el energiával. Ez hétköznapi autózás közben között 200, míg teljes gázt adva 400 V-on működik, így nyugodt tempónál csökkenthetik a fölösleges energiafogyasztást. A mérnökök a biztonságra is ügyeltek, így az akkucsomagok ütközés esetén a köztük lévő ferde lemez mentén egymáshoz képest elmozdulhatnak, bennük pedig olyan, deformálható alumínium elemeket helyeztek el, melyek felveszik az ütközési energiát. Így minimális a veszélye annak, hogy az akkucsomagok zárlata miatt porrá égjen az autó.
Természetesen a fejlesztők a beltérben is igyekeztek új, vagy legalább divatos megoldásokat használni. A középkonzolról a sebességváltó választógombjain kívül az összes többi funkció vezérlését egy kivehető táblaszámítógépre száműzték, a fűtésbe pedig az akkumulátorban keletkező hőfelesleg segít be, melyet az autó képes eltárolni akár a következő indításig, csökkentve ezzel a felfűtés idejét és a felhasznált energiát.
Bár ez a projekt lezárult, sok másik gyökeréül szolgálhat. Egyes részletmegoldásaival akár néhány éven belül találkozhatunk a sorozatgyártású modellekben, míg mások inkább a távoli jövőben bukkanhatnak fel ismét – különösen ha a jövőben valóban elterjednek az elektromos személyautók.