A VW csoportnál nagyon jól tudják hogyan kell egységnyi pénzből a lehető legtöbb profitot termelni. Az MQB platform bevezetése után az Audi mutatott be egy hasonló megoldást jövőbeli elektromos autóihoz. Az Aacheni Műszaki Főiskolával együtt fejlesztett, F12 névre hallgató prototípus, mely az R8 külsejét kapta, három évig készült, ami nem is csoda. Belül egy teljes, új modelpaletta alapjai találhatóak. A moduláris gyártási eljárásnak köszönhetően a változtatható méretű platformra a kisautóktól a nagy luxusautókig bármekkora jármű felépíthető.

Az F12-est három, egyenként vezérelhető elektromos motor hajtja, melyek együtt 204 lóerősek és 550 Nm nyomatékot adnak le. Az első kerekek között elhelyezett motor alacsony sebességnél dolgozik, míg a két, teljesítményre kihegyezett hátsó csak nagyobb sebességnél kapcsol be. A két, egyenként 100 cellából álló, 38 kWh kapacitású akkumulátor változtatható feszültségű rendszert lát el energiával. Ez hétköznapi autózás közben között 200, míg teljes gázt adva 400 V-on működik, így nyugodt tempónál csökkenthetik a fölösleges energiafogyasztást. A mérnökök a biztonságra is ügyeltek, így az akkucsomagok ütközés esetén a köztük lévő ferde lemez mentén egymáshoz képest elmozdulhatnak, bennük pedig olyan, deformálható alumínium elemeket helyeztek el, melyek felveszik az ütközési energiát. Így minimális a veszélye annak, hogy az akkucsomagok zárlata miatt porrá égjen az autó.
Természetesen a fejlesztők a beltérben is igyekeztek új, vagy legalább divatos megoldásokat használni. A középkonzolról a sebességváltó választógombjain kívül az összes többi funkció vezérlését egy kivehető táblaszámítógépre száműzték, a fűtésbe pedig az akkumulátorban keletkező hőfelesleg segít be, melyet az autó képes eltárolni akár a következő indításig, csökkentve ezzel a felfűtés idejét és a felhasznált energiát.
Bár ez a projekt lezárult, sok másik gyökeréül szolgálhat. Egyes részletmegoldásaival akár néhány éven belül találkozhatunk a sorozatgyártású modellekben, míg mások inkább a távoli jövőben bukkanhatnak fel ismét – különösen ha a jövőben valóban elterjednek az elektromos személyautók.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
