A Ford az ősz elején még lelkesen mutogatta a következő, Aston-Martin orrú Mondeót, ezres turbómotorral és nélküle is, ám úgy néz ki, elsiették a leleplezést. A legújabb hírek szerint csak egy évvel a tervezett időpont után, valamikor 2014 tavaszán kezdik gyártani a típust. Nem magával az autóval van baj: gyártósor nem lesz, ahol készülhetne.
Határozott lépéseket kell tenni, ha a Ford nem akar vagyonokat veszteni Európában a következő években. Az idén már biztosnak tűnik, hogy mintegy 1,1 milliárd eurót bukik a Ford of Europe, de ez akkora összeg, ami egy autógyártó óriásnak is nagyon fáj. Így elsőként Európában a Ford kezdi bezárni drágán, rossz kihasználtsággal működő üzemeit. Ez okoz fennakadást a Mondeo bemutatásában: az eredeti tervek szerint a belgiumi Genkben készült volna, de mivel az a telep 2014-ben bezár, másutt kell felállítani a gyártósorokat. Az új Mondeo már Spanyolországban készül majd, de a gyártás beindításához így egy évvel hosszabb időre van szükség.
Az európai Ford nem csak a belga telephelyét szünteti be, de két brit Ford gyárat is bezárnak. Southamptonban a Transitokat előállító üzemet zárják be, innen a termelést Törökországba költöztetik. Emellett megszűnik a Dagenhamben működő présüzem is. Ezekkel a lépésekkel a Ford jelentősen csökkentheti működési költségeit, és egyben felszámolhatja felesleges gyártókapacitását.
Ez rövid távon ugyan drága megoldás – maga a gyárbezárás is euró-milliárdokba kerül – de viszonylag hamar megtérülhet, különösen ha az elemzőknek igazuk lesz, és 2020-ig a jelenlegi, alacsony szinten maradnak az európai autóeladások.