Az Egyesült Államok még mindig a második legnagyobb összefüggő autópiac Kína után, ráadásul a válság elmúltával ismét növekszik – ehhez képest meglepő, hogy a Suzuki kénytelen hátat fordítani Amerikának.
A problémát állítólag az okozta, hogy a Suzuki Japánból szállít Észak-Amerikába, és a dollár-jen árfolyam kedvezőtlen alakulása miatt az elmúlt hónapokban versenyképtelenné vált. Olyannyira, hogy 100 és 500 millió dollár közti tartozást halmozott fel az importőr, amely így kénytelen is volt csődvédelmet kérni. Az erős jen mellett a Suzuki modellek alacsony eladásai is gondot okoztak, mivel a modellpaletta sem passzolt igazán az helyi igényekhez. Az XL7 terepjáró már viszonylag öregnek számít, a Kizashi szedán pedig nem volt elég nagy és olcsó, emellett egyetlen elérhető motorja miatt is hátrányból indult a konkurensekkel szemben.
A Suzuki 1985-ben jelent meg az amerikai piacon, és voltak egész sikeres időszakai is, ám az idén már csak 21 ezer autót adtak el, ami a piac méretéhez képest valóban igen kevésnek számít. A japán gyártó így a közeli jövőben elsősorban az ázsiai piacban reménykedhet, miután az európai piac épp összeomlóban van.