A NASCAR Észak-Amerika legnépszerűbb autósportja – természetes, hogy a detroiti gyártók fontosnak tartják a részvételt. Ezúttal a Chevrolet mutatta be új versenyautóját, az SS-t, amely egy még nem létező sorozatgyártmány nevét viseli.
A Chevrolet SS nevet a GM hátsókerék-hajtású, V8-as szedánja kapja, amelyet az ausztrál Holden Commodore alapjaira építenek. A típussal az egykori Pontiac G8-ast pótolják, amely a márka megszüntetése miatt tűnt el az óriásvállalat amerikai kínálatából. Az SS azonban csak jövőre mutatkozik be – ezért is érdekes, hogy az utcai modellre csak nevében, és hűtőmaszk-mintázatában emlékeztető NASCAR autót már most megmutatták a közönségnek.
A verseny-SS persze jobban emlékeztet az utcai eredetire, mint például a NASCAR-Camry, amely szintén hátsókerék-hajtású és V8-as, de egy fronthajtású, négy- vagy hathengeres motorral kínált tucatautó nevét viseli. Az azonos hajtáselrendezéssel azonban vége is a közös pontoknak. A Chevy NASCAR versenygépébe a szabvány stock car technika kerül: hatalmas, 750 lóerős nyomórudas V8-as motor, masszív, csővázas, műanyag-burkolatú karosszéria és persze ajtó nélküli, sematikus kupé-forma.
Annak ellenére, hogy a NASCAR-ban vagy harminc éve olyan autók mennek, amelyeknek semmi közük az utcai gépekhez, a szoros versenyek miatt messze ez a legnépszerűbb versenytípus az Egyesült Államokban. Ez pedig azt jelenti, hogy az autók neve is hatalmas reklámértéket hordoz: az SS-ről sokan hallanak majd a versenyek révén, talán már az előtt, hogy megérkezne a kereskedésekbe.