Bár a kezdetektől hallani arról, hogy más gyártók is követnék a Dacia példáját, eddig még senki nem merte meglépni, amit annak idején a Renault. A számok azt mutatják, hogy nagyon rosszul teszik, hisz a Daciával szépen keres a francia vállalat. Most azonban úgy látják a Fiat vezetői, hogy eljött a cselekvés ideje.
Maga Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler első embere erősítette meg, hogy már megkezdték a lehetőségek felmérését egy olyan márka bevezetésével kapcsolatban, amely egyszerű autókat kínálna feltűnően olcsón. A vezérigazgató szerint most eddig csak játszottak a gondolattal, de most, hogy látják, a Dacia alacsony árai ellenére mennyire sikeresen működik, lendületbe hozták a projektet. Annyi biztos, hogy nem az EU területén, sőt, talán nem is a tágabb értelemben vett Európában szeretnének termelni, hogy 7500 euró – úgy 2,2 millió forint – alatt maradhassanak az alapmodellek árával, bár azt még nem tudni, hogy hol találnak megfelelően olcsó gyártási lehetőséget.
A Fiat számos olyan márkanevet birtokol, amely alkalmas lehet egy olcsó almárka jelölésére. Ilyen az Innocenti, amelyet már használtak Brazíliából importált kisautókon, vagy akár a Zastava, hisz a jugoszláv autógyár egy ideje már többségi Fiat tulajdon. Emellett állítólag felmerültek olyan ötletek is a márkanévre, mint az ABC, amely az autók egyszerűségére utalna. Döntés persze még nincs, de az az érzésünk, egy olyan márkanévvel jobban járna a Fiat, amelyet már hallott a közönség korábban, legalábbis a bevezetés idején biztosan.
Az olcsó márka bevezetéséhez persze a Fiat piaci pozícióján is változtatni kell, hisz korábban épp Fiat néven forgalmazták a legolcsóbb típusokat. Most azonban, amikor az 500-assal és nagyobb rokonaival, az 500L-lel és az 500XL-lel lényegében a Mini vadászterületét igyekszik megszerezni a cég, van rá esély, hogy a vásárlók fejében is meg tudják változtatni a Fiatról alkotott képet. Így az egykori Unók és Albeák utódai az új márkanéven már egy, a Fiat által szabadon hagyott piaci rést tömhetnének be.
Míg a legtöbb autógyártó olcsó modelljeivel elsősorban Kínában és Indiában igyekszik vásárlókat szerezni, a Fiat Európában is próbálkozna az új márkával, ha nem is mindenütt. Úgy látják, Dél-, Közép- és Kelet-Európában volna kereslet az olcsó modellek iránt. Az olaszoknak persze nem lesz könnyű dolga, hisz nyomott árú családi szedánokból, amilyen a Dacia Logan, manapság szép számmal akad a piacon – ott a Skoda Rapid, a Peuegot 301 és testvérmodelljeik, hogy csak a legújabbakat említsük – ha a konkurensek nem is vesződtek egy új márkanév bevezetésével.
A Fiatnak van egy nagy előnye is a vetélytársakkal szemben: fejlesztenie már aligha kell, hiszen Brazíliában egész sor olcsón előállítható autót gyártanak: ott az új Uno, vagy épp a Palio második generációja. És ezek nem egyszerűen olcsók, de viszonylag korszerűek is, azaz simán versenyképesek a Dacia, vagy bármelyik másik gyártó olcsóbb autóival.