Bár a kezdetektől hallani arról, hogy más gyártók is követnék a Dacia példáját, eddig még senki nem merte meglépni, amit annak idején a Renault. A számok azt mutatják, hogy nagyon rosszul teszik, hisz a Daciával szépen keres a francia vállalat. Most azonban úgy látják a Fiat vezetői, hogy eljött a cselekvés ideje.

Maga Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler első embere erősítette meg, hogy már megkezdték a lehetőségek felmérését egy olyan márka bevezetésével kapcsolatban, amely egyszerű autókat kínálna feltűnően olcsón. A vezérigazgató szerint most eddig csak játszottak a gondolattal, de most, hogy látják, a Dacia alacsony árai ellenére mennyire sikeresen működik, lendületbe hozták a projektet. Annyi biztos, hogy nem az EU területén, sőt, talán nem is a tágabb értelemben vett Európában szeretnének termelni, hogy 7500 euró – úgy 2,2 millió forint – alatt maradhassanak az alapmodellek árával, bár azt még nem tudni, hogy hol találnak megfelelően olcsó gyártási lehetőséget.
A Fiat számos olyan márkanevet birtokol, amely alkalmas lehet egy olcsó almárka jelölésére. Ilyen az Innocenti, amelyet már használtak Brazíliából importált kisautókon, vagy akár a Zastava, hisz a jugoszláv autógyár egy ideje már többségi Fiat tulajdon. Emellett állítólag felmerültek olyan ötletek is a márkanévre, mint az ABC, amely az autók egyszerűségére utalna. Döntés persze még nincs, de az az érzésünk, egy olyan márkanévvel jobban járna a Fiat, amelyet már hallott a közönség korábban, legalábbis a bevezetés idején biztosan.
Az olcsó márka bevezetéséhez persze a Fiat piaci pozícióján is változtatni kell, hisz korábban épp Fiat néven forgalmazták a legolcsóbb típusokat. Most azonban, amikor az 500-assal és nagyobb rokonaival, az 500L-lel és az 500XL-lel lényegében a Mini vadászterületét igyekszik megszerezni a cég, van rá esély, hogy a vásárlók fejében is meg tudják változtatni a Fiatról alkotott képet. Így az egykori Unók és Albeák utódai az új márkanéven már egy, a Fiat által szabadon hagyott piaci rést tömhetnének be.
Míg a legtöbb autógyártó olcsó modelljeivel elsősorban Kínában és Indiában igyekszik vásárlókat szerezni, a Fiat Európában is próbálkozna az új márkával, ha nem is mindenütt. Úgy látják, Dél-, Közép- és Kelet-Európában volna kereslet az olcsó modellek iránt. Az olaszoknak persze nem lesz könnyű dolga, hisz nyomott árú családi szedánokból, amilyen a Dacia Logan, manapság szép számmal akad a piacon – ott a Skoda Rapid, a Peuegot 301 és testvérmodelljeik, hogy csak a legújabbakat említsük – ha a konkurensek nem is vesződtek egy új márkanév bevezetésével.
A Fiatnak van egy nagy előnye is a vetélytársakkal szemben: fejlesztenie már aligha kell, hiszen Brazíliában egész sor olcsón előállítható autót gyártanak: ott az új Uno, vagy épp a Palio második generációja. És ezek nem egyszerűen olcsók, de viszonylag korszerűek is, azaz simán versenyképesek a Dacia, vagy bármelyik másik gyártó olcsóbb autóival.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
