A Rinspeed évről-évre újabb jövőbe mutató megoldásokat mutat be a Genfi Autószalonon. Idén a közösségi autóhasználat előnyeit sűrítették egy tanulmányba. A microMAX név beszédes, kis területen kínál nagy helyet.
Korábban láttuk már a koncepciót, de most részletesen kidolgozott képeket és egy videót is kaptunk. A maximális térkihasználás jegyében az oldalsó ajtó, a BKV-buszokhoz hasonlóan – kívülről gombnyomásra – két irányba nyílik. Bent négy teljes értékű- és egy gyerekülést találunk, három sorba rendezve. Elöl csak a sofőr ül, ami taxi jelleget kölcsönöz az egyterűnek, talán nem is véletlenül. A városi közlekedés az egyik megcélzott felhasználási területe. A megjelent képek alapján a másik megközelítésben fiatalos szabadidőautó a microMAX. Ennek a kialakítása ugyan tökéletesen megfelel, de a teljesen elektromos hajtás miatt sajnos behatárolt a hatótávolság.
A microMAX nem tud úszni, nem átlátszó és nem is alakváltó. Idén más különlegességet vetett be a Rinspeed. A VDO és a Harmon szállította az ultramodern multimédiás eszközöket. Érintőképernyős felületeket kaptak az utasok és a vezető is. Egy alkalmazása segítségével pedig a telekocsi-oldalak mintájára sokkal hatékonyabbá lehetne tenni a közösségi közlekedést. A wifi hozzáférés ezek után magától értetődő, de egy hűtőszekrényt és kávéfőzőt is beépítettek, így csak a belső kialakítás ára valahol öt- és tízezer euró között mozog.
Valószínűleg továbbra is inkább a Porschék átépítésével keresi majd a kenyerét a Rinspeed, és az eddigi tanulmányokhoz hasonlóan ez sem került gyártásba. Kár, hisz igazán élhető autó lehetne, főleg elérhető áron, akár belsőégésű motorral. Az azonban nem kizárt, hogy a kifejlesztett alkalmazás a jövőben önálló termékként kapható lesz.