Itt a családi Suzuki, és magyar

2013.03.05. 17:22

Az már önmagában is elég furcsa, ha a Suzuki standot nem lehet megközelíteni Genfben. Az idén ez történt. Tavaly a remek kis tanulmányautójuk mellett is egykedvűen ment el mindenki, a Swiftek, Altók és Splash-ek meg nem sok érdeklődőt vonzottak, legalábbis kiállítási tárgyként biztos nem. Az idén viszont állt két letakart újdonság a standon, amit csak kicsit szellőztettek meg, néhány részletfotóval.

Hogy mitől ennyire érdekes az új Suzuki? Hát azért, mert ez lenne az új SX4, amit már nem is illik leesiksznégyezni, hanem amerikaiasan esz-krossz-fórnak kellene hívni, ha hiszik, ha nem, mindössze ennyi különbözteti meg a két SX4-nek hívott típust. Ez nem feltétlenül okos dolog, bár az év hülye marketingötlete címet így sem lehetett elhódítani a Ferraritól, ahol azt izzadták ki magukból ezer míting alatt, hogy az új csúcsgép neve legyen La Ferrari.

A Suzuki névadásával amúgy nem lenne semmi gond, ha az új SX4 mellé nem tartanák meg a régit, hiszen a kettő párhuzamosan fog készülni Esztergomban, sőt, a szereldében egyazon soron haladnak majd. És együtt állnak majd a szalonokban is, szeptembertől, azt még nem tudni, milyen árcédüla (bocsánat, ez a francia környezet hatása) lesz az új SX4-en.

Nem kell túl sokat okoskodni, hogy belássuk: ha ugyanazt tudná a két autó, akkor is drágább lenne az újabb. Viszont az új SX4 lényegesen nagyobb. A tengelytávja 10 centivel, a hossza 16,5 centivel nagyobb, nem is beszélve a 430 literes csomagtartóról, amire tényleg óriási szüksége volt már a magyar Suzuki-hálózatnak. Igen, végre egy nagyon jól használható, praktikus Suzukit gyártanak Magyarországon, sokkal jobbat, mint amilyen a Swift Sedan valaha volt.

Az autóba beülve is persze ne várjunk sztreccslimó-hatást: a hátsó ülésen én, az átlagember jól elférek, de ennél több nem kell. A minőségi érzet is jobb, bár szerintem csak annyival, amennyivel újabb az új, vagy ha megbocsátják, hadd hívjam a továbbiakban inkább nagy SX4-nek. A kiállított példány csúcsváltozat lehetett, ebben digitklíma is volt, feltűnően szép kezelőpanellel, de a rádió is továbblépett az eddig látottak szintjéről. Első ránézésre a motortérnyitó és a váltógomb maradt meg a kis SX4-ből, ami már önmagában is jó hír.

Természetesen a Suzuki a fejlődés ellenére is egy relatíve egyszerű autó maradt, hiába van LED-sor a lámpáiban – ez az élet rendje, ez nem egy úttörő modell, de a témára fogékonyak számára  vonzó lehet. Manapság menő az a SUV-jellegű külső, amit az SX4 Grande kapott, igaz, bizonyos szögekből talán pont emiatt hasonlít annyira a Nissan Qashqai-ra. A Suzuki fronthajtással és összkerékkel is készíti majd, mindössze kétféle motorral: a benzines és a dízel is 1,6 literes lesz, de turbót csak a dízel kap. Teljesítményük egyformán 120 lóerő, viszont nyomatékból a benzines kevesebb mint a felét tudja (320 Nm kontra 156 Nm). A dízelmotor egyébként a Fiattól származik, de ennek az SX4-nek már nem lesz Fiat Sedici-jellegű testvérmodellje az olaszoknál, bár nekünk ez amúgy is mindegy, hisz a két cég úgy állapodott meg, hogy Magyarországon eddig sem volt kapható az olaszoknak gyártott verzió. (Korábban, amikor a Subarunak készültek modellek Esztergomban, azokat sem árulták nálunk.)

A nagy SX4 összkerékhajtási rendszere is más, mint a korábbiak. Végre a ma általános, elektronikus tengelykapcsolós megoldást építették be, amit Allgrip néven emlegetnek. Vagyis e téren is ledolgozta a Suzuki a lépéshátrányt, és megjelent az utastérben az a kapcsoló, amellyel az automatikus, a sportos, a hó- és az állandó 4x4-es program közül választani lehet, bár nálunk valószínűleg a családi autó jelleget fogják díjazni az emberek, és nem a SUV-funkciókat. Azaz valószínűleg többen veszik majd fronthajtással.

Az SX4 nagy modellje szeptembertől lesz kapható Magyarországon, csakúgy, mint Európa többi részén. Kár, hogy ennyit kellett várnunk egy olyan Suzukira, amelynek végre van rendes méretű csomagtartója is – de legalább megszületett végre. Reméljük, sikerül úgy beárazniuk majd, hogy kelendő legyen. A gyár nem árulja el, hogy mennyi nagy SX4-est akarnak gyártani, de remélem, sokat.

Végül íme a táblázat, amely összeveti a két modell méreteit.

 
Új SX4 Jelenlegi SX4
Hosszúság 4 300 mm 4 135 mm
Szélesség 1 765 mm 1 755 mm
Magasság 1 575 mm (16”) 
1 570 mm (17”)
1 565 mm
Tengelytáv 2 600 mm 2 500 mm
Nyomtáv elöl 1 535 mm 1 500 mm
Nyomtáv hátul 1 505 mm 1 495 mm
Csomagtartó (VDA) 430 l 270 l
Abroncsméret 205/60R16 
205/50R17
205/60R16

Az oldalról ajánljuk

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Ezt a kompótot már érdemes eltenni
  • Tesztek

Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998

Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.

1 órája
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!
  • Technika

Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.

A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!

április 19., 07:13
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14