Az már önmagában is elég furcsa, ha a Suzuki standot nem lehet megközelíteni Genfben. Az idén ez történt. Tavaly a remek kis tanulmányautójuk mellett is egykedvűen ment el mindenki, a Swiftek, Altók és Splash-ek meg nem sok érdeklődőt vonzottak, legalábbis kiállítási tárgyként biztos nem. Az idén viszont állt két letakart újdonság a standon, amit csak kicsit szellőztettek meg, néhány részletfotóval.

Hogy mitől ennyire érdekes az új Suzuki? Hát azért, mert ez lenne az új SX4, amit már nem is illik leesiksznégyezni, hanem amerikaiasan esz-krossz-fórnak kellene hívni, ha hiszik, ha nem, mindössze ennyi különbözteti meg a két SX4-nek hívott típust. Ez nem feltétlenül okos dolog, bár az év hülye marketingötlete címet így sem lehetett elhódítani a Ferraritól, ahol azt izzadták ki magukból ezer míting alatt, hogy az új csúcsgép neve legyen La Ferrari.

A Suzuki névadásával amúgy nem lenne semmi gond, ha az új SX4 mellé nem tartanák meg a régit, hiszen a kettő párhuzamosan fog készülni Esztergomban, sőt, a szereldében egyazon soron haladnak majd. És együtt állnak majd a szalonokban is, szeptembertől, azt még nem tudni, milyen árcédüla (bocsánat, ez a francia környezet hatása) lesz az új SX4-en.
Nem kell túl sokat okoskodni, hogy belássuk: ha ugyanazt tudná a két autó, akkor is drágább lenne az újabb. Viszont az új SX4 lényegesen nagyobb. A tengelytávja 10 centivel, a hossza 16,5 centivel nagyobb, nem is beszélve a 430 literes csomagtartóról, amire tényleg óriási szüksége volt már a magyar Suzuki-hálózatnak. Igen, végre egy nagyon jól használható, praktikus Suzukit gyártanak Magyarországon, sokkal jobbat, mint amilyen a Swift Sedan valaha volt.
Az autóba beülve is persze ne várjunk sztreccslimó-hatást: a hátsó ülésen én, az átlagember jól elférek, de ennél több nem kell. A minőségi érzet is jobb, bár szerintem csak annyival, amennyivel újabb az új, vagy ha megbocsátják, hadd hívjam a továbbiakban inkább nagy SX4-nek. A kiállított példány csúcsváltozat lehetett, ebben digitklíma is volt, feltűnően szép kezelőpanellel, de a rádió is továbblépett az eddig látottak szintjéről. Első ránézésre a motortérnyitó és a váltógomb maradt meg a kis SX4-ből, ami már önmagában is jó hír.
Természetesen a Suzuki a fejlődés ellenére is egy relatíve egyszerű autó maradt, hiába van LED-sor a lámpáiban – ez az élet rendje, ez nem egy úttörő modell, de a témára fogékonyak számára vonzó lehet. Manapság menő az a SUV-jellegű külső, amit az SX4 Grande kapott, igaz, bizonyos szögekből talán pont emiatt hasonlít annyira a Nissan Qashqai-ra. A Suzuki fronthajtással és összkerékkel is készíti majd, mindössze kétféle motorral: a benzines és a dízel is 1,6 literes lesz, de turbót csak a dízel kap. Teljesítményük egyformán 120 lóerő, viszont nyomatékból a benzines kevesebb mint a felét tudja (320 Nm kontra 156 Nm). A dízelmotor egyébként a Fiattól származik, de ennek az SX4-nek már nem lesz Fiat Sedici-jellegű testvérmodellje az olaszoknál, bár nekünk ez amúgy is mindegy, hisz a két cég úgy állapodott meg, hogy Magyarországon eddig sem volt kapható az olaszoknak gyártott verzió. (Korábban, amikor a Subarunak készültek modellek Esztergomban, azokat sem árulták nálunk.)
A nagy SX4 összkerékhajtási rendszere is más, mint a korábbiak. Végre a ma általános, elektronikus tengelykapcsolós megoldást építették be, amit Allgrip néven emlegetnek. Vagyis e téren is ledolgozta a Suzuki a lépéshátrányt, és megjelent az utastérben az a kapcsoló, amellyel az automatikus, a sportos, a hó- és az állandó 4x4-es program közül választani lehet, bár nálunk valószínűleg a családi autó jelleget fogják díjazni az emberek, és nem a SUV-funkciókat. Azaz valószínűleg többen veszik majd fronthajtással.

Az SX4 nagy modellje szeptembertől lesz kapható Magyarországon, csakúgy, mint Európa többi részén. Kár, hogy ennyit kellett várnunk egy olyan Suzukira, amelynek végre van rendes méretű csomagtartója is – de legalább megszületett végre. Reméljük, sikerül úgy beárazniuk majd, hogy kelendő legyen. A gyár nem árulja el, hogy mennyi nagy SX4-est akarnak gyártani, de remélem, sokat.
Végül íme a táblázat, amely összeveti a két modell méreteit.
|
Új SX4 | Jelenlegi SX4 |
Hosszúság | 4 300 mm | 4 135 mm |
Szélesség | 1 765 mm | 1 755 mm |
Magasság | 1 575 mm (16”) 1 570 mm (17”) |
1 565 mm |
Tengelytáv | 2 600 mm | 2 500 mm |
Nyomtáv elöl | 1 535 mm | 1 500 mm |
Nyomtáv hátul | 1 505 mm | 1 495 mm |
Csomagtartó (VDA) | 430 l | 270 l |
Abroncsméret | 205/60R16 205/50R17 |
205/60R16 |

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
