Az európai újautó-piac olyannyira gyengélkedik, hogy a Ford februári eladásai huszonhárom éves negatív csúcsot döntöttek meg. A veszteségek minimalizálásának érdekében az amerikai márka vezetői úgy döntöttek, hogy három európai gyárat bezárnak – a genki, southamptoni és dagenhami üzemek 2014-es leállítása 18 százalékkal veti vissza a termelési kapacitást.
A Fordnak a bezárás is sokba kerül majd: a belgiumi, genki gyár négyezer munkásának összesen 750 millió dolláros végkielégítést fizetnek majd, ez fejenként átlagosan 187500 dollárt (44 millió forintot) jelent.A további két üzemre vonatkozóan még nincsenek pontos adatok.
Az intézkedések fogadtatása természetesen igen kedvezőtlen volt: tavaly novemberben 170 tüntető tiltakozott gumik égetésével a németországi Kölnben – itt van ugyanis a Ford európai központja. Ez azonban nem tántorította el a márka vezetőit a költségcsökkentő lépésektől, sőt azt sem zárhatjuk ki, hogy további leépítések következnek.