Új Range Rover Sport: még mindig súlyos
A New York Auto Show-n mutatták be a Range Rover Sport második generációját. A filozófia és a megszokott visszafogottság maradt, a részletek viszont sokat fejlődtek. A Sport a típusnévben azonban így is költői túlzásnak tűnik.

Ahogy a konzervatívabb Range Rover, az új Sport is a Jaguar-Land Rover alumínium önhordó vázszerkezete köré épül. Az előző generáció alvázas megoldásához képest a repülőgép-iparból kölcsönvett szegecselt-ragasztott alumínium szerkezet jelentős előrelépés. Elsősorban az autó kisebb tömegében jelentkezik az új megoldás haszna: 420 kilogrammot sikerült fogyasztani az autón, ami persze nem jelenti azt, hogy a nagy brit szabadidő-autó könnyű lenne. A legkönnyebb, hathengeres kivitelek tömege is 2 tonna felett lesz valamivel.
A bő húsz százalékos tömegcsökkenés annak ellenére következett be, hogy az új Sport még hosszabb is 6,2 centivel, mint az elődje: 4,85 méteres. A térkínálat szempontjából azonban még lényegesebb, hogy a tengelytáv is megnőtt 17 centivel – ennek nyilván a hátsó utasok lábterére lesz kedvező hatása, de emellett lehetővé teszi egy harmadik üléssor beépítését is. Szintén jót tesz a térkínálatnak az 5,5 centis szélességnövekedés.
Az autó formaterve követi a régi Range Rover hagyományt: olyan erősen hordozza magán az elődök jellegzetességeit, hogy a közvetlen összehasonlítás lehetősége nélkül zavarba ejtően nehéz megmondani, melyek az új részletek. Az orr-rész hasonló a csúcs-Range és az Evoque orrához, és itt is megvan a vaskos motorháztetőből kinövő jellegzetes övszalag, illetve a fekete tetőoszlopokkal vizuálisan összenövesztett ablaksor. Az összképet a bátrabb formatervű első lökhárító, a karcsúbb lámpák és hűtőmaszk, illetve az ajtók oldalán végigfutó borda teszi kicsit kevésbé téglaszerűvé – a könnyed kifejezés itt azért túlzásnak hatna. Az autó tömbszerűségét ismerve igazi csoda az egyébként átlagos 0,34-es légellenállási tényező.
A hasonlóság ellenére a Range Rover és a Range Rover Sport csupán az alkatrészek 25%-ában egyezik meg, és ezek zöme alighanem a szabvány hajtásláncban található. Természetesen itt is légrugós futóművet alkalmaztak, amely 11,5 centiméteres rugóutat biztosít, emellett az autó alap-hasmagassága is állítható további 7 centivel. A kézi beállítással 3,5 centit ültethető meg az autó, és ugyanennyivel módosíthatja a magasságot az automatika a sebességtől és az útviszonyoktól függően. Így az autó az autópályán és könnyebb terepen egyaránt boldogul, bár egyértelműen inkább aszfaltra szánták, mint földútra vagy terepre.
A motorválaszték a már ismert blokkokból áll. Európában az 5 literes, 510 lóerős V8-as lesz az egyetlen benzines opció, míg a világ más részein 3 literes, 335 lovas kompresszoros V6-ossal is kínálják majd. Ugyanakkor nálunk 292 lóerős, 3 literes V6-os dízelmotorral is elérhető lesz, sőt, később két másik dízeles kivitel is érkezik: az igazi alapmodell 252 lóerős 3 literes V6-ossal, és a dízeles csúcsváltozat 4,4 literes 339 lóerős V8-assal. Minden motorhoz ugyanaz a ZF gyártmányú, 8HP70 jelzésű nyolcfokozatú automata váltó jár. Összkerék-hajtásból is kétfélét építhetnek a Range Rover Sportba, felezővel, vagy anélkül. Ez utóbbi terepjárásra kevésbé alkalmas, viszony 18 kilogrammal könnyebb.
A valaha volt leggyorsabb, legfürgébb és legközvetlenebbül reagáló Range Rover – ahogy a gyáriak a Sportot jellemzik – a New Yorkban mutatkozik be a napokban, és már a nyár elején elkezdik bevezetni, szinte egy időben az egész világon.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
