Ősszel jön a leggyorsabb nép-Ferrari
A Ferrari 458-ast eddig is az egyik legjobb utcai sportkocsiként ismertük, de ebben a kategóriában a számok legalább olyan fontosak, mint a vezetési élmény. Ezen a téren pedig már beelőzött a McLaren MP4-12C: 625 lóerős, míg a 458-as 570. Nem mintha ezt bárki érezné, de presztízs-szempontból nem mindegy, hogy ötössel, vagy hatossal kezdődik-e a teljesítmény-adat.
Egyebek közt erre a problémára jelent megoldást a 458-as hamarosan megjelenő csúcsváltozata, amely a hírek szerint már 600 lóerő felett lesz. A hagyományoknak megfelelően a Challenge Stradale nevet kapja az erősebb változat – ezzel is jelzik, hogy a Ferrari 458-asok házibajnokságára készített versenygép lesz az alap. A típusba más áttételezésű váltó, feszesebb futómű és hatékonyabb fékrendszer kerül, a motort pedig kisebb ellenállású kipufogórendszerrel, áthangolt motorelektronikával és 9000-ről 9300-ra növelt maximális fordulatszámmal teszik még erősebbé. A felszereltség egyszerűsítésével az autó tömegét is csökkentik valamelyest.
A középmotoros V8-as Ferrarik egykor belépőmodellek voltak, ma azonban már átvette ezt a szerepet a kényelmesebb California. Így ezek a típusok lassan a legsportosabb modellekké válnak a kínálatban – leszámítva az Enzóhoz és a LaFerrarihoz hasonló megfizethetetlen és szuperritka modelleket – és a Challange Stradale jó eséllyel a legjobb választás lesz, ha valaki közúton és versenypályán egyaránt használná olasz sportkocsiját.
Úgy hallani, az új modellváltozat a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik majd be.