Szentségtörés a Maseratinál
Ma már alig akad olyan autógyár, amely megengedhetné magának, hogy hanyagolja a dízelmotoros típusokat. A Ferrari és a Lamborghini még tartja magát, de a Maseratinál már megszületett a döntés: hamarosan elkészülnek az első gázolajjal üzemelő típusaik.
Az első a sorban persze egy négyajtós modell, a Quattroporte lesz, méghozzá nem is saját tervezésű motorral, hanem a VM Motoritól származó háromliteres V6-ossal. Ez a blokk egyszer már bemutatkozott – a General Motors szánta a Cadillac CTS európai változatába – de akkor mégsem került gyártásba. Ám úgy tűnik, a Fiat most biztosította az anyagi hátteret a továbbfejlesztéshez, így két változat is készül a Maserati számára. Az egyik 250, a másik 275 lóerős lesz, azaz teljesítményben nem marad el a konkurenciától a Maserati dízel-limuzin sem. Az erősebb motorral a Mercedes S osztály olasz riválisa állítólag 6,4 másodperc alatt elérheti majd a százas tempót, de ami ennél is lényegesebb, az olasz mérnökök azt is igyekeznek elérni, hogy megszabadítsák az illúzióromboló traktorhangtól.
A megoldás az aktív hang-menedzsment néven emlegetett rendszer, amely két aktív akusztikus elemmel módosítja a kipufogóból előtörő hangot. Hogy ezt pontosan hogyan is kellene elképzelni, azt persze nem tudjuk, de egyelőre annyi is elég, hogy a dízel-Maseratinak talán nem lesz olyan motorhangja, mint egy teherkocsinak.