A japán gyártó négyajtósát újnak mondják, pedig valójában az előző generáció alapos átdolgozásából született. Alighanem ezzel magyarázható, hogy az IIHS új, kis átfedéses töréstesztjén az új Corolla gyenge osztályzatot kapott.
Az persze jól látszik, hogy a Toyotánál a régebbi tesztekre rendesen optimalizálták az autót, hisz minden egyéb teszten – a borulásos, a nagy átfedéses frontális és az oldalötközési teszten is kiválóan szerepelt, ám a kisebb átfedés, és az ezzel járó nagyobb terhelés szabályosan összeroppantotta az utascella első részét. Így hiába kapta összesítésben a legjobb értékelést, kétséges, hogy valós helyzetekben mennyire biztonságos a kompakt négyajtós.
Valószínűleg nem a Corolla lesz az egyetlen, amely az új teszten elvérzik majd, hisz a gyártók jellemzően a korábbi tesztekre optimalizálják az autók karosszériáját, így egy-egy új módszer könnyen megmutathatja a járművek gyengeségeit, míg meg nem érkezik a gyáriak által már az újabb törés-típusra is felkészített változat.