Luxus halottaskocsi lett a Rolls SUV-ja
Amióta a Bentley komolyan foglalkozik első SUV-jának építésével, a Rolls-Royce-ról is többször hallani, hogy követné riválisait, és megpróbálkozna a luxus szabadidő-autók szegmensével. Tavaly még tagadták a szándékot, idén talán már dolgoznak az autón.
A Bentley és a Lamborghini egy ideje túl van első SUV-jának bejelentésén, mondhatnánk, mostanáig csak a Rolls-ra vártunk. A goodwoodi gyár a maga hűvös brit eleganciájával, amihez bő száz év történelme köti nem véletlen maradt az utolsók közé a nagyok közül, akik még nem léptek be a népszerű szegmensbe. Például amikor egy tavalyi felmérésen a dízelmotorokról és az SUV-kről kérdezték saját ügyfeleiket, azok mind a két felvetést kategorikusan elutasították,mondván, a Rolls-Royce-hoz nem méltó. Igen ám, de hiába szép dolog a tradíció, butaság volna hagyni, hogy a VW konszern eluralja a luxus városi terepjárók piacát, amikor a BMW AG-nak a Rolls-szal óriási sansza van belerondítani a konkurens kedvező helyzetébe.
A téma körüli bizonytalanságot használta ki a neves autóipari manipulátor, Theophilus Chin, aki kiadott egy látványtervet egy Rolls SUV-ról. Alapnak egy négyajtós Phantomot használt fel. Rövidített a motorháztetőn, emelet a hasmagasságán és terepjárósra szabta a kasznit. Mindezt egyhangú feketében, amitől nagyon halottaskocsis hangulata lett, de a formanyelv valóban illik a márkához. A Rollsnak ez arra mindenképp jó, hogy figyelje a visszajelzéseket. A stratégáknak nagy segítség az ilyen, és ha azt tapasztalják, Chin tervei nem ütköznek nagy ellenállásba az interneten, talán megtörik a jég, és születik egy határozott döntés a folytatásról. Ha az a SUV számára pozitív, az esetben minimum három év, mire forgalomkész lesz egy ilyen modell.