Havazik? A munka nem állhat meg!
A Mercedes a 2014-es modellévre kisebb ráncfelvarrást végzett a Sprinteren. A külső változtatások mellett az áruszállító kapott egy új, négyhengeres Bluetec dízelmotort, most pedig elkészült a téliesített változat is.
Az új Sprinter 4x4 kapcsolható összkerékhajtást kapott, melyet az autó álló helyzetében, illetve 10 km/h-s sebességig mozgás közben is gombnyomásra aktiválhatunk. A nyomatéknak alaphelyzetben 35 százaléka jut előre, 65 százaléka pedig hátra. Az elektronikus menetstabilizátor alapfelszereltség, felárért pedig lejtmeneti sebességszabályzás is kérhető, az emelkedőn való elinduláshoz is kapunk asszisztenst.
A Mercedes összkerekes áruszállítója kapható lesz megnövelt tengelytávú változatban, valamint normál-, magas- és extra magas tetővel. Az első, oldalsó irányjelzők a tükrök helyett a sárvédőkre kerültek, a hűtőrácsot és az első lökhárítót is átdolgozták kissé. Felfrissült továbbá a belső tér is.
A motorpalettát három dízel alkotja. A sornégyesből kétféle teljesítményszintet választhatunk (1290 lóerő, 305 Nm, illetve 163 lóerő 360 Nm), míg a V6-os egy változatban, 190 lovas teljesítménnyel és 440 newtonméteres maximális nyomatékkal rendelkezik. Minden motorváltozathoz hatsebességes kézi váltó jár alapkivitelben, de rendelésre ötgangos automatával is készül a Sprinter 4x4. A fogyasztás az ígéretek szerint mindössze 4-8 decivel magasabb, mint a hátóskerékhajtású modelleké - ez a négyhengereseknél 8,3, míg a hathengeresnél 9,9 litert jelent száz kilométerenként.
Az összkerékhajtású Sprinterek németországi alapára 8400 euróval (2,5 millió forinttal) magasabb, mint a hátsókerekeseké - ez nagyjából tízmillió forintnyi eurót jelent összesen.