Nagy lendületben van az utóbbi években a világítástechnika: az ívkisüléses és a LED-es fényszórók után a lézerdiódában látja az Audi a jövőt. A jövő héten nyitó Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n a Sport Quattro tanulmányautóval mutatják be a németek az új technológiát.
Nem most kezdte az Audi a kísérletezést a lézervilágítással, hiszen már a 2014-es Le Mans-i versenyautójukban is ezt használják, de egy utcai autó előzeteseként felfogható tanulmányautóban most mutatnak először ilyet. Sorozatgyártásban egyelőre csak a BMW i8-ashoz rendelhető a technológia, talán ezért is igyekszik ennyire az Audi, nehogy bárkinek is eszébe jusson, hogy valamiben le vannak maradva a konkurenciához képest.
A Sport Quattro fényszórójában a külső gyűrű LED-mátrixból van kirakva, ami egyébként a ma elérhető egyik legjobb megoldás - ezzel is a forgalomtól és a környezettől függően különböző területeket lehet megvilágítani. A belső részen található a lézerdiódás távolsági fényszóró, amely a LED-ekhez képest dupla távolságra, akár 500 méterre képes elvilágítani a gyáriak szerint. Emellett a lézeres világítás legnagyobb előnye, hogy kisebb diódákból lehet megépíteni, ami nagyobb szabadságot ad a lámpatestek formatervezésénél.
A fotók alapján úgy tűnik, mást nem változtattak a Sport Quattrón a Frankfurti Autószalonon mutatott sárga tanulmányautóhoz képest. A Consumer Electronics Show-n egyébként is inkább a technológiára kíváncsi közönségnek szeretnének valamit mutatni, hiszen alig egy héttel később nyit a Detroiti Autószalon, az USA egyik legnagyobb autókiállítása.